Show simple item record

dc.contributor.authorЯцюк, Марія Валеріївна
dc.contributor.authorЛящ, О.П.
dc.contributor.authorКашараба, І.О.
dc.contributor.authorШимон, К.О.
dc.date.accessioned2021-11-01T15:41:30Z
dc.date.available2021-11-01T15:41:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationЛящ О.П., Яцюк М.В., Кашараба І.О., Шимон К.О. (2020) Теоретична модель професійного вигорання педагогів закладу інтренатного типу? Габітус, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Одеса, 20. 245-250.uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/42
dc.description.abstractУ статті розглядаються теоретичні аспекти професійного вигорання педагогів закладу інтернатного типу, а саме основні підходи до розуміння, стадії розвитку досліджуваного синдрому, головні симптоми вигорання. Також визначено детермінанти емоційного вигорання: зовнішні (хронічна напружена психоемоційна діяльність, дестабілізуюча організація діяльності, підвищена відповідальність за виконання функцій і операцій, неблагополучна психологічна атмосфера професійної діяльності, психологічно важкий контингент), внутрішні (підвищена емоційна регідність, інтенсивна інтеріоризація обставин професійної діяльності, слабка мотивація емоційної віддачі у професійній діяльності, моральні дефекти і дезорієнтація особистості), соціально психологічні, індивідуально-психологічні, соціально-демографічні чинники. У статті представлено власну модель професійного вигорання педагогів у спеціалізованих інтернатних закладах. У ній ми описали, що ситуація дефіциту психологічних ресурсів педагога, яка викликає робочий стрес, може виникати внаслідок соціально-організаційних чинників професійного вигорання (напруженої психоемоційної діяльності; дестабілізуючої організації роботи; підвищеної відповідальності під час виконання функцій; через конфлікти на роботі (з адміністрацією, колегами, учнями). У модель включена когнітивна оцінка ситуації, яка залежить від таких психологічних особливостей особистості, як песимістичний атрибутивний стиль; безпорадність; негативне ставлення до оточуючих; знижена позитивна прив’язаність; високий рівень емоційності; завищений самоконтроль; втрата смислу професійної діяльності. Також враховано те, що динаміка робочого стресу визначається психофізіологічною реакцією людини на стресогенні фактори (перенапруженням, виснаженням, емоційним дистанціюванням, пригніченням, соціальним дистанціюванням, депривацією), а позитивна копінг-поведінка демонструє здатність вирішувати труднощі, діяти відповідно до знання.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНауковий журнал «Габітус»uk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 20;
dc.subjectпрофесійне вигорання, стрес, дистрес, педагоги, інтернатні заклади, модель, детермінанти емоційного вигорання.uk_UA
dc.subjectprofessional burnout, stress, distress, teachers, boarding schools, model, determinants of emotional burnout.uk_UA
dc.titleТеоретична модель професійного вигорання педагогів закладу інтернатного типуuk_UA
dc.title.alternativeTHEORETICAL MODEL OF PROFESSIONAL BURNOUT OF TEACHERS OF BOARDING SCHOOLSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc316.061.213(477.72)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record