dc.contributor.author | Яцюк, Марія Валеріївна | |
dc.contributor.author | Лящ, О.П. | |
dc.contributor.author | Кашараба, І.О. | |
dc.contributor.author | Шимон, К.О. | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T15:41:30Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T15:41:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Лящ О.П., Яцюк М.В., Кашараба І.О., Шимон К.О. (2020) Теоретична модель професійного вигорання педагогів закладу інтренатного типу? Габітус, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Одеса, 20. 245-250. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/42 | |
dc.description.abstract | У статті розглядаються теоретичні аспекти професійного вигорання педагогів закладу інтернатного типу, а саме основні
підходи до розуміння, стадії розвитку досліджуваного синдрому, головні симптоми вигорання. Також визначено детермінанти емоційного вигорання: зовнішні (хронічна напружена психоемоційна діяльність, дестабілізуюча організація діяльності, підвищена відповідальність за виконання функцій і операцій, неблагополучна психологічна
атмосфера професійної діяльності, психологічно важкий контингент), внутрішні
(підвищена емоційна регідність, інтенсивна інтеріоризація обставин професійної діяльності, слабка мотивація емоційної віддачі у професійній діяльності, моральні дефекти і дезорієнтація особистості), соціально
психологічні, індивідуально-психологічні, соціально-демографічні чинники. У статті представлено власну модель професійного вигорання педагогів у спеціалізованих інтернатних закладах. У ній ми описали, що
ситуація дефіциту психологічних ресурсів
педагога, яка викликає робочий стрес, може виникати внаслідок соціально-організаційних чинників професійного вигорання (напруженої психоемоційної діяльності; дестабілізуючої організації роботи; підвищеної
відповідальності під час виконання функцій; через конфлікти на роботі (з адміністрацією, колегами, учнями). У модель включена когнітивна оцінка ситуації, яка залежить
від таких психологічних особливостей особистості, як песимістичний атрибутивний
стиль; безпорадність; негативне ставлення до оточуючих; знижена позитивна
прив’язаність; високий рівень емоційності; завищений самоконтроль; втрата смислу
професійної діяльності. Також враховано те, що динаміка робочого стресу визначається психофізіологічною реакцією людини на стресогенні фактори (перенапруженням, виснаженням, емоційним дистанціюванням, пригніченням, соціальним дистанціюванням, депривацією), а позитивна копінг-поведінка демонструє здатність вирішувати труднощі, діяти відповідно до знання. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Науковий журнал «Габітус» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | № 20; | |
dc.subject | професійне вигорання, стрес, дистрес, педагоги, інтернатні заклади, модель, детермінанти емоційного вигорання. | uk_UA |
dc.subject | professional burnout, stress, distress, teachers, boarding schools, model, determinants of emotional burnout. | uk_UA |
dc.title | Теоретична модель професійного вигорання педагогів закладу інтернатного типу | uk_UA |
dc.title.alternative | THEORETICAL MODEL OF PROFESSIONAL BURNOUT OF TEACHERS OF BOARDING SCHOOLS | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 316.061.213(477.72) | |