• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository home
  • Кафедра екології, природничих та математичних наук
  • Матеріали працівників кафедри
  • View Item
  •   Repository home
  • Кафедра екології, природничих та математичних наук
  • Матеріали працівників кафедри
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

БІОІНДИКАЦІЯ КОМПОНЕНТІВ ДОВКІЛЛЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ПРИРОДООХОРОННИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Thumbnail
View/Open
основна стаття (606.2Kb)
Date
2024
Author
Мудрак, Олександр
Морозова, Тетяна
Metadata
Show full item record
Abstract
Розв’язання екологічної кризи є ключовим завданням національної політики багатьох країн і перед-бачає зміну ставлення людини до природи та розвиток екологічної свідомості. Екологічна освіта, як частина національної системи освіти, формує екологічну культуру, розвиває інтелектуальний і духовний потенціал сус-пільства, сприяє сталому розвитку, гармонізуючи взаємодію між суспільством і природою та вирішуючи еколо-гічні проблеми.У статті досліджено потенціал біоіндикації в екологічній освіті для аналізу повітряного та водного серед-овища. Особлива увага приділена використанню індикації лишайників для оцінки забруднення атмосфери в про-ектній та науково-дослідній діяльності студентів. Виявлено основні методи індикації, рекомендовані для моні-торингу навколишнього середовища, і запропоновано впровадження методів зооіндикації (метод Майєра) для дослідження водного середовища. Метою статті є аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду щодо еколо-гічної освіти. Методологія дослідження базується на результатах досліджень, які мають на меті проаналі-зувати доступні роботи практиків у сфері екологічної освіти, взаємодії із освітніми установами, організаціями додаткової освіти, волонтерської спрямованості та методичні й правові документи у зазначеній галузі. Науко-ва новизна полягає у комплексному підході до екологічної освіти, інтеграції соціальних та моральних аспектів, визначенні нових принципів та методів, а також в акцентуванні на практичному підвищенні компетентності студентів через біоіндикаційні методи. Висновки. Екологічна освіта є критично важливою для сталого розви-тку, інтегруючи соціально-економічні та морально-етичні аспекти. Вона має на меті підвищення екологічної свідомості, формування відповідальності за довкілля та розвиток етичної поведінки. Основними принципами екологічної освіти є «випереджаюче відображення», ціннісно-матеріальна єдність світу, краєзнавчий підхід та принцип «мислити глобально – діяти локально». Методи біоіндикації, є ефективними інструментами для різних рівнів екологічної освіти. Впровадження біоіндикаційних методів сприяє підвищенню знань і навичок студентів, що підвищує їхню компетентність у галузі екології та природокористування.
URI
https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1609
Collections
  • Матеріали працівників кафедри

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV