Механізми впровадження безпечного освітнього середовища в закладах освіти.
View/ Open
Date
2022Author
Кухарчук, Петро Михайлович
Білик Олег Олександрович
Коврігіна Лілія Михайлівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Освіта впродовж життя – це вимоги до сучасного життя
людини. На сьогоднішньому етапі реформування системи освіти в Україні
постає питання вироблення механізмів виховання компетентної особистості
вихованців закладів освіти, які володіють не лише певними видами знань, а
готові ставати професіоналами й мати високі моральні якості.
На сучасному етапі реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується
на таких ціннісних орієнтирах, як:
формування культури здорового способу життя учня,
створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та
психічного розвитку, добробуту;
створення освітнього середовища, в якому забезпечено
атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників
освітнього процесу;
утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти,
справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги
до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між
собою та з дорослими;
формування в учнів активної громадянської позиції,
патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його
історико-культурного надбання і традицій, державної мови [1].
Державний стандарт базової середньої освіти у вимогах до результатів
навчання учнів визначає соціальну і здоров’язбережувальну освітньою галузь.
На нашу думку, виховання відповідального ставлення про власний стан
здоров’я буде в майбутньому показником духовного, соціально-економічного й
гармонійного розвитку особистості, яка буде розв’язувати проблеми, що
передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, формулювати проблеми,
висувати гіпотези, практично їх перевіряти та обґрунтовувати, здобувати
потрібні дані з надійних джерел, презентувати та аргументувати рішення [1].
Саме заклади освіти мають стати тим середовищем, що сприятимуть
усвідомленню кожною дитиною цінності життя й здоров’я, у якому
створюються умови здорової життєдіяльності, гармонійного розвитку
особистості, вчасного задоволення її актуальних потреб. У системі освіти
мають зосередитися на впровадженні «Національної Стратегії розбудови
безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі».
На сьогодні в Україні система освіти є реальною структура в державі, яка
виробляє механізми безпеки здоров’я дітей. Як свідчить світовий досвід
розвинутих країн, в системі освіти на першому місці в діяльності закладу має
бути здоров’я дитини, а за ним і високий рівень знань дитини.
Для впровадження безпечного освітнього середовища і виправлення
ситуації, що склалася останнім часом в заклад