ЕФЕКТИВНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА
Date
2020Author
Браніцька, Тетяна Ромуальдівна
Жаровська, Олена Петрівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Анотація. У статті автор розглядає педагогіку партнерства як один із чинників високоефективної взаємодії учасників освітнього процесу. Термін «партнерство» переважно визначають як: система взаємовідносин, які відбуваються у процесі певної спільної діяльності; спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх її учасників; особистісно-орієнтована педагогічна технологія, технологія співробітництва або педагогіка діалогу. У статті автор виокремлює загальні та спеціальні здібності, котрі сприяють ефективному спілкуванню у контексті педагогіки партнерства. До загальних здібностей належать: позитивне сприйняття світу; альтруїстична спрямованість; бажання працювати з людьми й для людей; вміння слухати й чути співрозмовника, а також самому зрозуміло й послідовно викладати свої думки; вміння знайомитися й спілкуватися з новими людьми; бажання й схильність організовувати діяльність інших людей. До професійно значущих якостей належать: емоційна стійкість; емпатія; рефлексія; спостережливість; уважність; швидкість прийняття рішень; організаторські та комунікативні здібності.