Взаємозв’язок креативності та емоційного інтелекту в осіб юнацького віку
Переглянути
Дата
2021Автор
Шпортун, Оксана Миколаївна
Сидоренко, Жанна В'ячеславівна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
У статті досліджуються психологічні особливості прояву креативності й емоційного взаємозв’язку в юнацькому віці, вивчається характер їхнього взаємозв’язку. Розглянуті наукові розробки досліджуваних категорій креативності й емоційного інтелекту. Проведене емпіричне дослідження взаємозв’язку креативності й емоційного інтелекту серед осіб юнацького віку. Були використані такі методики: «Діагностика особистісної креативності» О. Тунік, мето дика «Креативність» (модифікація Н. Вишнякової), Методика вимірювання емоційного інтелекту Н. Холла, Діагностика емоційних бар’єрів В. Бойко. Було з’ясовано, що більшості опитуваних притаманні середні показники креативності. Значна частина юнаків та дівчат не прагнуть до ризику, віддають перевагу знайомим способам вирішенням проблемних ситуацій. Є категорія опитуваних із не досить розвиненими інтуїцією й оригінальністю. Проте значна кількість представників вибірки готові обирати складні завдання, мають досить розвинену допитливість та уяву. У результаті емпіричного дослідження було виявлено те, що значна кількість досліджу ваних продемонструвала низькі показники емоційного інтелекту на рівні здатності керувати своїми емоціями, розпізнавання власних емоцій та емоцій інших людей. Половина опитуваних студентів визнають, що нездатність керувати своїми емоціями заважає їм у повсякденному спілкуванні, частина юнаків та дівчат характеризуються низькою готовністю зближатись з іншими людьми на емоційній основі та недостатньою адекватність вираження своїх емоцій та почуттів. Результати кореляційного аналізу дали змогу виявити, що між більшістю показників креативності й емоційного інтелекту наявний позитивний кореляційний зв’язок, зокрема виявлено, що зростання рівня емпатії позитивно корелює з показниками оригінальності, а зростання емоційної стабільності – з інтуїцією. Значну роль у структурі взаємозв’язку між креативністю та емоційним інтелектом відіграє уява. Це є підставою для створення корекційної програми, що дасть змогу розвивати проблемні складові частини емоційного інтелекту, позитивно впливати на розвиток креативності юнаків та дівчат.