Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorМатохнюк, Людмила Олександрівна
dc.contributor.authorГальчевська, Наталя Анатолівна
dc.date.accessioned2022-09-22T13:48:49Z
dc.date.available2022-09-22T13:48:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationМатохнюк, Л.О., Гальчевськ, Н.А. (2022).Рефлексія як системоутворювальний механізм безперервного професійного розвитку педагога. Науковий журнал «Габітус» - Причорноморськ. Вип.38. с.20-24uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/334
dc.descriptionThe purpose of the article is to study the psychological concept of reflection as a system-forming mechanism of continuous professional development of a teacher. The research methodology is based on a combination of philosophical (systemic, dialectical contradiction, unity of quality and quantity, dialectical negation, development, causality, etc.) and general psychological (psychological theory of action, unity of psyche and activity, development, systemic; concept of the subject mental activity, etc.) principles with methods of systematization, scientificity and verification. The scientific novelty is that using the method of analysis of scientific literature the analysis of the definition of the concepts of reflection and professional reflexive competence of the teacher is carried out. Under the concept of reflection we understand the productive mental activity of the individual, aimed at their own consciousness, behavior, opinion, position, acquired knowledge, committed or planned actions, etc. in order to comprehend, self-knowledge, self-analysis of internal mental acts, states, qualities, processes. Professional reflective competence of a teacher is defined as the ability to rethink, critically analyze established stereotypes of their own professional consciousness, thinking, behavior, communication, educational and individual needs, values and motivations, means and methods of activity that allows conscious leadership of their own professional development.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню психологічного поняття рефлексії як системоутворювального механізму безперервного професійного розвитку педагога. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні філософського (системності, діалектичної суперечності, єдності якості та кількості, діалектичного заперечення, розвитку, причинності та ін.) та загально-психологічного (психологічна теорія вчинку, єдності психіки і діяльності, розвитку; системності; концепція суб’єкта психічної активності та ін.) принципів з використанням методів системності, науковості та верифікації. Наукова новизна полягає в тому, що на основі опрацювання наукових досліджень, здійснено аналіз дефініції понять “рефлексія” та “професійна рефлексивна компетентність педагога”. Під поняттям рефлексія розуміємо продуктивну мислительну діяльність індивіда, спрямовану на власну свідомість, поведінку, думку, позицію, набуті знання, вчинені чи задумані дії тощо з метою осмислення, самопізнання, самоаналізу внутрішніх психічних актів, станів, якостей, процесів. Професійна рефлексивна компетентність педагога визначена як здатність до переосмислення, критичного аналізу усталених стереотипів власної професійної свідомості, мислення, поведінки, спілкування, освітніх й індивідуальних потреб, ціннісних та мотиваційних установок, засобів та способів діяльності, що дозволяє усвідомлене керівництво власним професійним розвиткомuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНауковий журнал «Габітус»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesВип.38.;
dc.subjectрефлексія, розвиток, компетентність, професійна діяльність, мислення, якість особистості.uk_UA
dc.subjectreflection, development, competence, professional activity, thinking, personality quality.uk_UA
dc.titleРЕФЛЕКСІЯ ЯК СИСТЕМОУТВОРЮВАЛЬНИЙ МЕХАНІЗМ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГАuk_UA
dc.title.alternativeREFLECTION AS A SYSTEM-FORMING MECHANISM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc159.955.4:378.046


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу