РЕФЛЕКСІЯ ЯК СИСТЕМОУТВОРЮВАЛЬНИЙ МЕХАНІЗМ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА
Переглянути
Дата
2022Автор
Матохнюк, Людмила Олександрівна
Гальчевська, Наталя Анатолівна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Стаття присвячена дослідженню психологічного поняття рефлексії як системоутворювального механізму безперервного
професійного розвитку педагога. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні
філософського (системності, діалектичної
суперечності, єдності якості та кількості,
діалектичного заперечення, розвитку, причинності та ін.) та загально-психологічного
(психологічна теорія вчинку, єдності психіки
і діяльності, розвитку; системності; концепція суб’єкта психічної активності та ін.)
принципів з використанням методів системності, науковості та верифікації. Наукова
новизна полягає в тому, що на основі опрацювання наукових досліджень, здійснено
аналіз дефініції понять “рефлексія” та “професійна рефлексивна компетентність
педагога”. Під поняттям рефлексія розуміємо продуктивну мислительну діяльність
індивіда, спрямовану на власну свідомість,
поведінку, думку, позицію, набуті знання,
вчинені чи задумані дії тощо з метою осмислення, самопізнання, самоаналізу внутрішніх
психічних актів, станів, якостей, процесів.
Професійна рефлексивна компетентність
педагога визначена як здатність до переосмислення, критичного аналізу усталених
стереотипів власної професійної свідомості,
мислення, поведінки, спілкування, освітніх й
індивідуальних потреб, ціннісних та мотиваційних установок, засобів та способів діяльності, що дозволяє усвідомлене керівництво
власним професійним розвитком