dc.contributor.author | Матохнюк, Людмила Олександрівна | |
dc.contributor.author | Гальчевська, Наталя Анатолівна | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T13:48:49Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T13:48:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Матохнюк, Л.О., Гальчевськ, Н.А. (2022).Рефлексія як системоутворювальний механізм безперервного професійного розвитку педагога. Науковий журнал «Габітус» - Причорноморськ. Вип.38. с.20-24 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/334 | |
dc.description | The purpose of the article is to study the
psychological concept of reflection as a
system-forming mechanism of continuous
professional development of a teacher. The
research methodology is based on a combination of philosophical (systemic, dialectical
contradiction, unity of quality and quantity,
dialectical negation, development, causality,
etc.) and general psychological (psychological theory of action, unity of psyche and activity, development, systemic; concept of the
subject mental activity, etc.) principles with
methods of systematization, scientificity and
verification. The scientific novelty is that using
the method of analysis of scientific literature
the analysis of the definition of the concepts
of reflection and professional reflexive competence of the teacher is carried out. Under
the concept of reflection we understand the
productive mental activity of the individual,
aimed at their own consciousness, behavior,
opinion, position, acquired knowledge, committed or planned actions, etc. in order to
comprehend, self-knowledge, self-analysis
of internal mental acts, states, qualities, processes. Professional reflective competence of
a teacher is defined as the ability to rethink,
critically analyze established stereotypes of
their own professional consciousness, thinking, behavior, communication, educational
and individual needs, values and motivations,
means and methods of activity that allows
conscious leadership of their own professional development. | uk_UA |
dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню психологічного поняття рефлексії як системоутворювального механізму безперервного
професійного розвитку педагога. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні
філософського (системності, діалектичної
суперечності, єдності якості та кількості,
діалектичного заперечення, розвитку, причинності та ін.) та загально-психологічного
(психологічна теорія вчинку, єдності психіки
і діяльності, розвитку; системності; концепція суб’єкта психічної активності та ін.)
принципів з використанням методів системності, науковості та верифікації. Наукова
новизна полягає в тому, що на основі опрацювання наукових досліджень, здійснено
аналіз дефініції понять “рефлексія” та “професійна рефлексивна компетентність
педагога”. Під поняттям рефлексія розуміємо продуктивну мислительну діяльність
індивіда, спрямовану на власну свідомість,
поведінку, думку, позицію, набуті знання,
вчинені чи задумані дії тощо з метою осмислення, самопізнання, самоаналізу внутрішніх
психічних актів, станів, якостей, процесів.
Професійна рефлексивна компетентність
педагога визначена як здатність до переосмислення, критичного аналізу усталених
стереотипів власної професійної свідомості,
мислення, поведінки, спілкування, освітніх й
індивідуальних потреб, ціннісних та мотиваційних установок, засобів та способів діяльності, що дозволяє усвідомлене керівництво
власним професійним розвитком | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Науковий журнал «Габітус» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Вип.38.; | |
dc.subject | рефлексія, розвиток, компетентність, професійна діяльність, мислення, якість особистості. | uk_UA |
dc.subject | reflection, development, competence, professional activity, thinking, personality quality. | uk_UA |
dc.title | РЕФЛЕКСІЯ ЯК СИСТЕМОУТВОРЮВАЛЬНИЙ МЕХАНІЗМ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА | uk_UA |
dc.title.alternative | REFLECTION AS A SYSTEM-FORMING MECHANISM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHER | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 159.955.4:378.046 | |