Показати скорочений опис матеріалу
Сугестивні психотехніки як засіб формування професійної компетентності психолога
dc.contributor.author | Шпортун, Оксана Миколаївна | |
dc.contributor.author | Матохнюк, Людмила Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2021-10-20T16:28:24Z | |
dc.date.available | 2021-10-20T16:28:24Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Шпортун О.М., Матохнюк Л.О.Сугестивні психотехніки як засіб формування професійної компетентності психолога // Л.О. Матохнюк, О.М. Шпортун // Науковий журнал «Габітус» – Причорноморськ – Вип.12. – 2020. – С.89-93 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 159.9:316.6:612.821 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/27 | |
dc.description.abstract | Стаття актуалізує важливість та доцільність освоєння та використання сугестивних психотехнік у формуванні професійної компетентності психолога. Авторами теоретично обґрунтувано проблему сугестивних технологій у сучасних психологічних дослідженнях. Проведено емпіричне дослідження виявлення психологічних особливості сугестивних здібностей психологів як складника формування їхньої професійної компетентності. Це дослідження полягає в розширенні теоретичних знань про сугестивні технології та у формуванні комплексу сугестивних технологій, спрямованих на розвиток професійної компетентності майбутніх психологів. Виходячи з розуміння сугестивних здібностей як здібностей, що виражають здатність психолога до безпосереднього емоційно-вольового впливу на клієнта, вміння психолога переконувати, рівня його професійної компетентності, цілеспрямованість дій, сформованість вольової сфери, комунікативні здібності, а також розуміння, що основним засобом навіювання є мовлення консультанта та невербальні фактори (жести, міміка, дії), нами були обрані такі методики для проведення емпіричного дослідження: 1) «Комунікативні і організаторські схильності» (В. Синявський, В. Федорошин (КОС); 2) «Тест комунікативних умінь» (Л. Міхельсон (переклад і адаптація Ю. Гільбуха); 3) «Оцінка розуміння невербального спілкування»; 4) «Тест: чи вмієте ви впливати на інших людей?»; 5) «Методика багатофакторного дослідження особистості Кеттелла». У процесі емпіричного дослідження було з’ясувано, що для більшості майбутніх психологів характерними є середній рівень прояву комунікативних і організаторських здібностей, переважання компетентного, впевненого, партнерського способу спілкування, середній рівень розвитку вміння впливати на інших людей та середній рівень розвитку вміння розуміти невербальні прояви інших людей у процесі спілкування, виражені показники по факторах: товариськість, емоційна стійкість, висока нормативність поведінки, сміливість, сприйнятливість до нового, високий самоконтроль та адекватна самооцінка. Отримані результати можуть бути використані у практиці навчання майбутніх психологів та у тренінговій роботі, спрямованій на формування у них професійної компетентності шляхом розвитку сугестивних здібностей. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Науковий журнал «Габітус» - Причорноморськ | uk_UA |
dc.subject | сугестивні психотехніки, професійна компетентність психолога | uk_UA |
dc.title | Сугестивні психотехніки як засіб формування професійної компетентності психолога | uk_UA |
dc.title.alternative | Suggestive psychotechnics as a means of forming the professional competence of a psychologist | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |