Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorТомчук, М.І.
dc.contributor.authorЯцюк, М.В.
dc.contributor.authorПедорченко, М.П.
dc.date.accessioned2025-01-30T08:11:25Z
dc.date.available2025-01-30T08:11:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationТОМЧУК, М., ЯЦЮК, М., & ПЕДОРЧЕНКО, М. (2024). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МЕНТАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», (6), 75-81.uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/2020
dc.description.abstractМета статті полягає у теоретико-експериментальному обґрунтуванні психологічних особливостей розвитку менталізації особистості юнацького віку. Використано методи: методологічний і теоретичний аналіз, емпіричне дослідження. Реалізоване дослідження ґрунтується на концепції менталізації П. Фонагі, А. Бейтмен; теорії особистісного життєконструювання Т.М. Титаренко, суб’єктно-вчинкового парадигма В.О. Татенко. Наукова новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про менталізацію особистості, обґрунтуванні психологічних особливостей її розвитку в юнацькому віці. Висновки. Під поняттям «менталізації» розуміємо специфічну здатність особистості розуміти та інтерпретувати поведінку себе та інших людей через призму їхніх внутрішніх психічних станів (думок, почуттів, бажань), передбачати їхні дії та будувати ефективні взаємовідносини. Менталізація керується процесами рефлексії та емпатії, які у свою чергу обумовлюють афективну та конфліктну регуляцію та психологічну компетентність суб’єкта). Експериментальне дослідження засвідчило, що рівень менталізації в осіб юнацького віку є неоднорідним. Хоча більша частина юнацької молоді демонструє достатні навички соціальної когніції, значна частина має труднощі з емоційною регуляцією та розумінням внутрішнього світу інших людей. Ці труднощі асоціюються з підвищеним рівнем стресу та негативним впливом на психологічне благополуччя, проявляється у проблемах саморегуляції, емоційної обізнаності та здатності до перспективної оцінки. Результати дослідження підкреслюють важливість розвитку навичок менталізації в юнацькому віціuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseries;6
dc.subjectменталізація, рефлексивне функціонування, труднощі менталізації, емоційна дизрегуляція, юнацький вік.uk_UA
dc.subjectmentalization, reflective functioning, mentalization difficulties, emotional dysregulation, adolescenceuk_UA
dc.titleПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МЕНТАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ЮНАЦЬКОГО ВІКУuk_UA
dc.title.alternativePSYCHOLOGICAL FEATURES OF PERSONALITY MENTALIZATION IN ADOLESCENT AGEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc59.923.2


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу