dc.contributor.author | Буренко, Д.Л. | |
dc.contributor.author | Тарасенко, Г.С. | |
dc.date.accessioned | 2025-01-23T11:40:37Z | |
dc.date.available | 2025-01-23T11:40:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Буренко, Д.Л.; Тарасенко, Г.С. ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДИХ ПОКОЛІНЬ У КОНТЕКСТІ ЗАВДАНЬ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Еколого-збалансований розвиток суспільства: стан, проблеми, перспективи: науково-методичне видання / Збірник статей викладачів, вчителів, студентів ступеня вищої освіти “магістр” та здобувачів наукового ступеня “доктор філософії”. Редкол.: Мудрак О.В. (гол. редактор) та ін. Випуск 5. Вінниця: КЗВО “Вінницька академія безперервної освіти”, 2024. 217 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1963 | |
dc.description | The article considers and analyzes the peculiarities of the formation of ecological
competence of the individual through the application of general laws of nature, environmental laws, which
contributes to the education of citizens with a high level of ecological knowledge,ecological competence,
consciousness and culture. The formation of environmental competence is one of the tasks of the
educational system, which is carried out in the process of environmental training. One of the
prerequisites for achieving balanced (sustainable) development of society are science and education,
which are alsothe most important tools for effective governance, sound decision-making, democracy. It
is found that environmental education inthe context of sustainable development acquires the status of an
integrative factor of education in general, determines its strategic goal and leading directions, it has a
worldview and is based on human awareness as part of the environment. be systematic, mandatoryand
continuous. The problem of formation of ecological competence of the individual is relevant and such that
is of great interest to scientists, as evidenced by the large number of definitions of the concept under study
and related to it. Formation of ecological competence is carried out on the basis of personal mastery of
ecological knowledge related to the application of general laws of nature, environmental laws and
promotes education of citizens with a high level of ecological knowledge, ecological competence,
consciousness and culture based on new criteria. The formation of environmental competence occurs
in the process of environmental education and, accordingly, is designed to serve as a leader of
environmental culture in the content of education, creates motivation for value orientation in educational
constructs. The result of acquiring environmental competence is an understanding of the primacy of
natural laws over social laws, awareness of the growing interdependence and interaction of nature and
society, personal responsibility for environmental issues not only their educational space, their region,
but the world as a whole. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті проаналізовані особливості формування екологічної компетентності
особистості через застосування загальних закономірностей природи, законів довкілля, що сприяє
вихованню молодих поколінь із високим рівнем екологічних знань, екологічної компетентності,
свідомості і культури. Формування екологічної компетентності є одним із завдань освітньої
системи, яке здійснюється в процесі екологічної підготовки. Важливою передумовою досягнення
збалансованого (сталого) розвитку суспільства є наука і освіта, які водночас є й
найважливішими інструментами ефективного управління, обґрунтованого прийняття рішень,
розвитку демократії. З’ясовано, що екологічна освіта у контексті сталого розвитку набуває
статусу інтегруючого чинника освіти в цілому, визначає її стратегічну мету і провідні напрями,
вона має світоглядний характер і ґрунтується на усвідомленні людиною себе як частини довкілля,
передбачає розвиток екологічної культури суспільства, процес її мас бути системним,
обов’язковим і безперервним. Проблема формування екологічної компетентності особистості є
актуальною та такою, що викликає жвавий інтерес у науковців, про що свідчить велика кількість
визначень досліджуваного поняття та дотичних до нього. Формування екологічної
компетентності здійснюється на основі засвоєння особистістю екологічних знань, пов’язаних із
застосуванням загальних закономірностей природи, законів довкілля і сприяє вихованню громадян із
високим рівнем екологічних знань, екологічної компетентності, свідомості і культури на основі
нових критеріїв оцінювання взаємовідносин людського суспільства й природи, а формування
екологічної компетентності відбувається у процесі екологічної освіти й відповідно покликане
слугувати провідником екологічної культури у змісті освіти, створює мотивацію для ціннісної
орієнтації у навчальних конструктах. Результатом набуття екологічної компетентності є
розуміння первинності законів природи щодо соціальних законів, усвідомлення зростання
взаємозалежності і взаємовпливу природи і суспільства, особистої відповідальності за екологічні
проблеми не лише свого освітнього простору, свого регіону, а й світу загалом. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | КЗВО “Вінницька академія безперервної освіти” | uk_UA |
dc.subject | компетентність, екологічна компе тентність, екологічна освіта, сталий розвиток. | uk_UA |
dc.subject | competence, ecological competence, ecological education, sustainable development. | uk_UA |
dc.title | ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДИХ ПОКОЛІНЬ У КОНТЕКСТІ ЗАВДАНЬ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 658 | |