УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: МЕХАНІЗМИ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
Короткий опис(реферат)
У статтi розглядається механiзм державного управлiння
загальної середньої освiти на регiональному рiвнi, аналiзуються основнi
напрями вдосконалення державного регулювання розвитку системи освiти
шляхом змiни органiзацiйної структури. З’ясовано визначення «регiон». У
статтi автор окреслює поняття «механiзм державного управлiння» та наводить
класифiкацiю механiзмiв державного управлiння. Аналiз наукових джерел
свiдчить про рiзне бачення науковцями умов пiдвищення ефективностi
державного управлiння загальною середньою освiтою регiону. Водночас,
виходячи з необхiдностi реалiзацiї в Українi системи управлiння НУШ,
впровадження таких механiзмiв має вiдбуватися на засадах демократичного
врядування з урахуванням потреб ринку працi, розвитку спiвпрацi органiв
державного управлiння освiтою i наукою регiону, бiзнесу та громадськостi за
участю закладiв освіти. Iншою важливою умовою пiдвищення ефективностi
державного управлiння є налагодження дiєвих вiдносин регiональних органiв
управлiння освiтою й органiзацiй громадянського суспiльства в Українi.
Управлiння розвитком регiональної системи загальної середньої освiти
ефективне лише тодi, коли застосування сучасних освiтнiх технологiй,
iнновацiйних методiв навчання, становлення вiдповiдних органiзацiйних
горизантальних та вертвкальниз структур i форм, розроблення нових
економiчних механiзмiв. Засобом вiдстеження ефективностi управлiння
освiтою регiону має стати дiєва система його монiторингу. Автор робить
акцент на модернiзацiї регiональної системи освiти та використаннi у цьому
процесi державної пiдтримки. На основi аналiзу результатiв управлiння
системою освiти на регiональному рiвнi видiлений ряд тенденцiй, якi
здійснюють як позитивний так і негативний вплив на результати освiтньої
дiяльностi загалом.