РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ
Abstract
Обґрунтувати сутність і роль психологічної культури в розвитку особистості;
визначити її функції та умови розвитку в контексті безперервної освіти; сформулювати завдання та ознайомитися з ефективними методами розвитку психологічної культури в умовах безперервної освіти.
У статті обґрунтовано актуальність розвитку психологічної культури особистості в системі неперервної
освіти; визначено: феномен «психологічна культура», його сутність, роль та умови розвитку в системі неперервної
освіти; виокремлено структурні компоненти психологічної культури: когнітивний; афективний; ціннісно-смисловий; поведінковий (діяльнісний); мотиваційний; рефлексивно-перцептивний; творчий. Охарактеризовано функції
психологічної культури, які відображають її основні завдання в регуляції життєдіяльності людини, а саме: регулятивну, трансляційну, адаптаційну, розвиваючу, гармонійно-профілактичну, продуктивну; сформульовано завдання
та розглянуто ефективні методи розвитку психологічної культури в умовах безперервної освіти.