Show simple item record

dc.contributor.authorТомчук, Михайло Іванович
dc.contributor.authorТомчук, Сергій Михайлович
dc.date.accessioned2022-05-30T12:17:48Z
dc.date.available2022-05-30T12:17:48Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.citationТомчук, М. І., Томчук, С. М. (2022). ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА СТАРШОКЛАСНИКІВ. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», Випуск 1uk_UA
dc.identifier.issn2312-3206
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/142
dc.description.abstractМетою теоретико-експериментального дослідження став теоретичний аналіз та експериментальне вивчення психологічних особливостей розвитку екологічної свідомості особистості у підлітковому та юнацькому віці. На основі опрацювання наукової літератури виокремлено структуру екологічної свідомості особистості, яку представлено як єдність та взаємозв’язок когнітивного, емотивного, потребово-мотиваційного, ціннісно-смислового та конативного компонентів. Методи. У дослідженні використано комплекс психологічних методів та методик на виявлення особливостей розвитку окремих складових екологічної свідомості учнів: методи спостереження, опитування (бесіди, анкетування), тестування, аналіз їх ставлення до природи та поведінки, інші. В якості тестових методик використано: «Методику діагностики міри задоволеності основних потреб» в адаптації Л.П. Журавльової та М.К. Романової, «Ціннісні орієнтації» А.І. Моткова та Т.О. Огневої та ін. Результати дослідження планується покласти в основу розробки програми психологічного сприяння розвитку екологічної свідомості учнів, з врахуванням збалансованості та взаємозалежності компонентів їх екологічної свідомості у системі ставлень до соціального, природного, особистісного світу. Виявлено, що значно вищий рівень екологічної свідомості сформований у старшокласників, які мають природничу професійну спрямованість особистості, в порівнянні з тими, які планують після отримання середньої профільної освіти вступати до закладів вищої освіти економічного, технічного профілів. Висновки. За результатами теоретико-експериментального дослідження виявлено, що рівні роз- витку та зміст компонентів екологічної свідомості учнів детермінуються їх віковими, статевими від- мінностями та особливостями професійної спрямованості особистості.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНауковий вісник Херсонського державного університетуuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВипус 1;
dc.subjectособистість, психологічний розвиток, ставлення до природи, учні базової середньої освіти, юнаки та юнки.uk_UA
dc.titleПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА СТАРШОКЛАСНИКІВuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record