ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ ЯК ЗАПОРУКА СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Abstract
В статті розглянуто та проаналізовано шляхи набуття учнями
екологічної компетентності, охарактеризовані її компоненти, рівні сформованості в
процесі навчальної діяльності. Формування екологічної компетентності є одним із
завдань освітньої системи. Оскільки екологічна компетентність є елементом життєвої
компетентності, то процес її має формуватися навколо трьох систем : закладів освіти,
сім’ї та суспільства. Екологічна освіта і виховання мають орієнтуватися на активну
взаємодію людини з природою, побудовану на науковій основі, на оцінюванні людини як
частини природи. Екологічна компетентність виявляється в систематичному прийнятті
рішень щодо врахування екологічних наслідків власної діяльності, що чинить значний вплив
на довкілля.