dc.contributor.author | Тарасенко, Г.С. | |
dc.contributor.author | Кривошея, Т.М. | |
dc.contributor.author | Нестерович, Б.І. | |
dc.date.accessioned | 2022-10-20T09:22:14Z | |
dc.date.available | 2022-10-20T09:22:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Тарасенко Галина, Кривошея Тетяна, Нестерович Богдан.
Формування у молодших школярів образу природи
на засадах інтеграції. The XXI century education: realities, challenges, development trends: collective monograph. Ed.: prof. Hanna Tsvietkova. Hameln : InterGING, 2020. 233-248. URL: https://dwherold.de/onewebmedia/Monograph%20Tsvietkova%202020%20July.pdf#page=238 | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-3-946407-09-6 (e-book) https://doi.org/10.192219/978-3-946407-08-9 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/747 | |
dc.description | The research provides a methodological substantiation of the principle of
image-cognitive integrity of the formation of the image of nature of junior schoolchildren on
the basis of an integrated approach to educational processes. The methodological basis of the
study was revealed through competency-based, cultural and integrated approaches to the
educational process, which are successfully implemented on the background of its consistent
humanitarization. The need for successful formation of the image of nature of children of
primary school is due to the increased demand of education for the results of the worldview
upbringing of younger generations and greening of their thinking. The role of artistic images
in the formation of a holistic image of nature in the minds of pupils is emphasized. As a result
of the research, the options of integration of scientific and artistic approaches to the
development of objects and phenomena of nature in the expressive variety of their aesthetic
properties are presented. | uk_UA |
dc.description.abstract | У розділі здійснено методологічне обґрунтування принципу образно-пізнавальної цілісності формування у молодших школярів образу природи на засадах інтегрованого підходу до освітніх процесів. Методологічною основою дослідження слугували компетентнісний, культуро- логічний та інтегрований підходи до освітнього процесу, які успішно реалізуються на тлі його послідовної гуманітаризації. Необхідність успішного формування в дітей молодшого шкільного віку образу природи зумовлена зрослим попитом освіти на результати світоглядного виховання молодих поколінь та екологізацію їх мислення. Акцентована роль мистецьких образів у формуванні в свідомості учнів цілісного образу природи. Як результат дослідження, презентовані варіанти інтеграції наукового і художнього підходів до освоєння учнями об’єктів та явищ природи у виразному різноманітті їх естетичних властивостей. . | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Hameln: InterGING | uk_UA |
dc.subject | image of nature; junior schoolchildren; integration; humanitarization; figurative and cognitive integrity. | uk_UA |
dc.title | Формування у молодших школярів образу природи на засадах інтеграції | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 378.147:37.011.3-05 | |