ВИХОВАННЯ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТОГЛЯДНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Abstract
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі
спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Вінницький державний18
педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Міністерство освіти і
науки України. – Вінниця, 2016.
Дисертація присвячена проблемі виховання у студентів педагогічних
університетів світоглядної культури засобами художньо-трудової діяльності.
Визначені і теоретично обґрунтовані педагогічні умови виховання у майбутніх
учителів світоглядної культури засобами художньо-трудової діяльності:
забезпечення фонду світоглядних знань студентів щодо змісту і форм художньотрудової діяльності; реалізація аксіологічного підходу до формування мотивів
трудової діяльності студентської молоді за законами краси; формування у
студентів активної гуманістично спрямованої професійної позиції у процесі
рефлексивно-творчої діяльності. Розроблена й експериментально перевірена
методика реалізації педагогічних умов виховання світоглядної культури на
основі художньо-трудової діяльності у процесі позаурочної роботи зі студентами
педагогічних спеціальностей.
У роботі доведено ефективність визначених педагогічних умов та
застосування запропонованої методики їх реалізації для підвищення рівня
вихованості світоглядної культури студентів педагогічних ВНЗ.
Продемонстровано, що спеціально організована позааудиторна художньотрудова діяльність з дотриманням виокремлених педагогічних умов сприяє як
кількісним, так і якісним змінам у рівні вихованості світоглядної культури
студентів педагогічних ВНЗ.