ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ЗАКЛАДОМ ЗАРАДИ ПРОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
View/ Open
Date
2022Author
Києнко-Романюк, Лариса Анатоліївна
Заячковський В.
Metadata
Show full item recordAbstract
Метою статті є аналіз підходів до визначення місця і значення публічного управління закладом
освіти в просуванні соціально-інноваційних процесів. Нормативна система, а в ній і способи розуміння основних для такої проблеми понять можуть не лише стати ключем до кращого розуміння явищ, що відбуваються
в освітніх організаціях, але й дати новий імпульс діям, що здійснюються у сфері управління ними. Перший принцип – тісна взаємодія з громадою як власником. Тобто всі рішення у сфері освіти підпорядковані виключно одній
меті – розвитку громади. Другий – необхідність врахування специфіки освіти як галузі. Часто складно підібрати
навіть однозначні та прості еквіваленти для дефініцій, які використовуються в управлінні організаціями поза
сферою освіти. І третій – різноманітність підходів до питань управління. Зокрема, прийняття суспільно-культурної перспективи як підходу до управління закладом освіти. Це далеко не повний спектр психологічних підходів
до публічного управління закладом освіти задля просування соціально-інноваційних процесів. У контексті зазначеного пропонуємо спиратись на концепцію організаційної культури Г. Хофстеде. Вона представлена рівнями
організаційної культури, зокрема колективного – індивідуального, та визначення, що вони формуються в процесі взаємодії членів спільноти (колективу, громади тощо) і передаються від старших до молодших, наприклад,
учням від учителів, молодим учителям від професійних, новопризначеним директорам шкіл від досвідчених колег.
Ключові слова: публічне управління, заклад освіти, психологічні аспекти.