Механізми державної політики управління системою повної загальної середньої освіти: сучасні підходи
Abstract
У статтi розглядається проблема вивчення механізмів
державної політики в освіті, яка в сучаснiй Українi актуальна, але в науковiй
лiтературi з державного управлiння є незначна кiлькiсть праць, присвячених
цiй проблемi. Зясували окремi аспекти економiчного, iнформацiйного чи
iнновацiйного механiзмiв у загальнiй середнiй освiтi в рамках педагогiчних
дослiджень. Встановили, що сучасний етап вивчення цiєї проблематики
характеризується розглядом особливостей становлення і державного
реформування системи середньої освiти в умовах НУШ; досліділі наукові
джерела та визначили, що в основному увага придiляється увага якостi
освiтнього процесу. Для з’ясування стану дослiдження проблеми розвитку
сучасної системи освiти в Українi проаналізували документи, якi є
результатом узагальнення широкого спектру здобуткiв науковцiв i, зокрема,
фахiвцiв у галузi державного управлiння освiтою. Ми відзначили, що
державне управлiння освiтою – система органiв державної влади, державних
установ, органiзацiй, керiвництва, що взаємодiють мiж собою в процесi
виконання покладених на них функцiй. Здiйснення процесу державного
управлiння освіти в Українi вiдбувається за допомогою розроблення та
реалiзацiї вiдповiдних механiзмiв управлiння, що забезпечують своєчасне й
ефективне розв’язання наявних у цiй сферi суперечностей. Механiзми
державного управлiння – це практичнi заходи, засоби, важелi, стимули, за
допомогою яких органи державної влади впливають на суспiльство,
виробництво, будь-яку соцiальну систему з метою досягнення поставлених
цiлей. Ми прийшли до думки, що саме це ускладнює розроблення та
реалiзацiю ефективних механiзмiв державного управлiння в освіті. Управлiння
системою загальної середньої освiти здiйснюється спецiально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади у галузi освiти i науки України, яким
пiдпорядкованi вiдповiднi навчально-виховнi заклади.