УПРАВЛІНСЬКИЙ МОНІТОРИНГ У СИСТЕМІ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
View/ Open
Date
2023Author
Білик, Олег Олександрович
Жарая, Світлана Борисівна
Жаровська, Олена Петрівна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті автори звертають увагу на управлінський моніторинг як дослідницький процес, котрий потребує постійного спостереження за різними стандартизованими аспектами щодо надання освітніх послуг, а також рівнем навчальних досягнень їх споживачів. Автори акцентують увагу на важливості отриманої інформації задля виявлення змін, регулярного оцінювання та прогнозування подальшого розвитку системи вищої освіти, прийняття управлінських рішень щодо системного керування якістю навчального процесу. Метою статті визначено аналіз шляхів функціонування та реалізації управлінського моніторингу у системі оцінювання якості освіти та його вплив на підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні таких методів, як аналіз, синтез та узагальнення. Автори зауважують, що методами проведення дослідження під час моніторингу можуть бути: тестування; опитування (анкетування, інтерв’ювання); спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладах освіти; аналіз документації закладів освіти; аналіз статистичних даних про стан системи освіти за встановленими формами звітності тощо. Моніторинг проводиться у формі: безпосереднього одержання інформації від учасників; опосередкованого одержання інформації; одержання інформації без залучення учасників тощо. Наукова новизна роботи полягає в тому, що автори розглядають питання реалізації шляхів та методів управлінського моніторингу у системі оцінювання якості освіти та впровадження механізмів його удосконалення через систему нормативно-правового забезпечення удосконалення якості освіти. Висновки. Управлінський моніторинг у системі оцінювання якості освіти проводиться впродовж тривалого періоду часу; вимагає отримання значної кількості інформації; вимагає ретельного відстеження ситуації і здійснюється у формі постійної або періодичної перевірки з подальшим документуванням отриманих даних з використанням діагностично-контролюючого інструментарію для визначення відповідності встановленим стандартам, що дає основу для вдосконалення подальшої освітньої діяльності.