ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПРОСТОРОВОГО ОРІЄНТУВАННЯ В СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ
Abstract
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі
спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Національний педагогічний
університет імені М.П. Драгоманова. – Київ, 2016.
Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування навичок
просторового орієнтування в старших дошкільників зі зниженим зором.
Просторове орієнтування розглядається як необхідна умова реалізації їх власних
потреб і можливостей, подолання ізольованості та успішної інтеграції в соціум
однолітків з нормальним зором та потребує цілеспрямованого процесу його
формування. Визначено компоненти, розроблено показники та критерії щодо рівнів
сформованості навичок просторового орієнтування в старших дошкільників зі
зниженим зором.
Встановлено особливості формування навичок просторового орієнтування в
старших дошкільників зі зниженим зором, що полягають у дотриманні методичних
умов. Обґрунтовано та розроблено комплексну методику формування навичок
просторового орієнтування у старших дошкільників зі зниженим зором, уточнено
зміст, визначено напрямки корекційної роботи, розкрито організаційні форми,
методи та прийоми. Статистично підтверджено ефективність запропонованої
методики.