Показати скорочений опис матеріалу
Концептуалізація культурно-мистецької моделі екологічної компетентності вчителя математики
dc.contributor.author | Клочко, Оксана | |
dc.contributor.author | Федорець, Василь | |
dc.date.accessioned | 2024-10-21T11:13:51Z | |
dc.date.available | 2024-10-21T11:13:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1665 | |
dc.description.abstract | У статті репрезентується концепція культурно-мистецької моделі екологічної компетентності вчителя математики. В роботі застосована система методів та підходів, серед яких визначальними були інноваційний, екологічний, компетентнісний, системний, антропологічний, культурологічний, аксіологічний, естетичний, мистецький, епістемологічний. Розроблена культурно-мистецька модель екологічної компетентності вчителя математики містить 4 компоненти: когнітивний, діяльнісний, особистісно-психологічний і культурно-мистецький. Екологічна компетентність вчителя математики має функціональну спрямованість на інтегративну екологізацію, естетизацію, аксіологізацію й етизацію культурно-освітнього простору та розвиток гармонійної і здорової особистості. У компонентах екологічної компетентності значимим є математичний вимір. В когнітивному компоненті — це математичні знання, ідеї, та когнітивні навички і схеми, через які розкривається феноменологія екологічних проблем. У культурно-мистецькому компоненті математика застосовується для розкриття феноменології естетичного, мистецького, гармонійного, довершеного. В особистісно-психологічному компоненті актуалізуються ідеї гармонії. Діяльнісний компонент спрямований на інтегративне розкриття математичних, екологічних, мистецьких, етичних і естетичних феноменів. У системі екологічної компетентності вчителя математики інтегруються напрями екологізації, математизації, естетизації, етизації, аксіологізації, психологізації культурно-освітнього простору. При формуванні та реалізації екологічної компетентності були розроблені та застосовані відповідні методичні дисципліни, які цілеспрямовано формуються для інтеграції та цільового (екологічного, математичного і естетичного) компетентнісного спрямування знань, цінностей, смислів, етичних установок, рецептованих з різних предметних сфер. Відповідно в екологічній компетентності виділяються пропедевтичний і терапевтичний полюси, сформовані методичними дисциплінами. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Освітологічний дискурс, № 2(41), 2023 | uk_UA |
dc.subject | вчитель математики, екологічна компетентність, екологізація, естетизація, емоційний інтелект, цілі сталого розвитку, Нова українська школа, методологія, педагогічна герменевтика, особистісно орієнтований підхід, інноваційний підхід | uk_UA |
dc.title | Концептуалізація культурно-мистецької моделі екологічної компетентності вчителя математики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 378.14:[50+51] |