dc.description.abstract | У статті репрезентується концепція культурно-мистецької моделі
екологічної компетентності вчителя математики. В роботі застосована система
методів та підходів, серед яких визначальними були інноваційний, екологічний,
компетентнісний, системний, антропологічний, культурологічний, аксіологічний,
естетичний, мистецький, епістемологічний. Розроблена культурно-мистецька
модель екологічної компетентності вчителя математики містить 4 компоненти: когнітивний, діяльнісний, особистісно-психологічний і культурно-мистецький.
Екологічна компетентність вчителя математики має функціональну
спрямованість на інтегративну екологізацію, естетизацію, аксіологізацію й
етизацію культурно-освітнього простору та розвиток гармонійної і здорової
особистості. У компонентах екологічної компетентності значимим є
математичний вимір. В когнітивному компоненті — це математичні знання, ідеї,
та когнітивні навички і схеми, через які розкривається феноменологія екологічних
проблем. У культурно-мистецькому компоненті математика застосовується для
розкриття феноменології естетичного, мистецького, гармонійного, довершеного. В
особистісно-психологічному компоненті актуалізуються ідеї гармонії. Діяльнісний
компонент спрямований на інтегративне розкриття математичних, екологічних,
мистецьких, етичних і естетичних феноменів.
У системі екологічної компетентності вчителя математики інтегруються
напрями екологізації, математизації, естетизації, етизації, аксіологізації,
психологізації культурно-освітнього простору. При формуванні та реалізації
екологічної компетентності були розроблені та застосовані відповідні методичні
дисципліни, які цілеспрямовано формуються для інтеграції та цільового
(екологічного, математичного і естетичного) компетентнісного спрямування
знань, цінностей, смислів, етичних установок, рецептованих з різних предметних
сфер. Відповідно в екологічній компетентності виділяються пропедевтичний і
терапевтичний полюси, сформовані методичними дисциплінами. | uk_UA |
dc.subject | вчитель математики, екологічна компетентність, екологізація, естетизація, емоційний інтелект, цілі сталого розвитку, Нова українська школа, методологія, педагогічна герменевтика, особистісно орієнтований підхід, інноваційний підхід | uk_UA |