РОЗРОБКА ПЕДАГОГІЧНИХ СТРАТЕГІЙ ВИКОРИСТАННЯ REVERSE ENGINEERING У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Date
2023Author
Федорець, Василь Миколайович
Шаригін, Олександр Анатолійович
Клочко, Оксана Віталіївна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті, на основі методологічних рефлексій та аналізу
практик, репрезентуються педагогічні стратегій, які спрямовані на
використання reverse engineering для навчання майбутніх фахівців в
галузі інформаційних технологій. Вказані стратегії розроблено на
основі аналізу типових складнощів і труднощів, які виникають в
процесі освітнього і виробничого застосування reverse engineering. В
педагогічних стратегіях реалізації reverse engineering визначається
три рівні: перший ‒ «Особистісно‐професійний рівень», представляє
собою особистісно‐професійний інструментарій фахівця, є системою,
яка інтегрує його здатності з метою ефективної реалізації reverse engineering; другий ‒ «Організаційно‐діяльнісний рівень»
представляє шляхи реалізації даних стратегій в процесі професійної
діяльності фахівця; третій ‒ «Навчально‐технологічний рівень»
репрезентує зазначені стратегії як навчальні, методологічні,
методичні, і практико‐технологічні інструменти організації і
спрямованості освітнього процесу. На «Особистісно‐професійному
рівні», на основі вказаних стратегій, можуть бути сформовані
професійно значимі компетентності чи їх системи. Нами, в даній
педагогічній системі, виділяються такі стратегії, що є
системоорганізувальними і визначальними для освітньої і
виробничої реалізації reverse engineering: фахова, інтелектуально‐
аналітична, герменевтична, дескриптивна, дискурсивно‐
комунікативна, наративна, психологічна, творча, рефлексивна,
цілепокладання, антиципаційна, феноменологічна, мотиваційно‐
ціннісна, культурна, колегіальності, метафорично‐мистецька,
репродуктивна. Зазначені педагогічні стратегії, в своїй переважній
більшості, на особистісно‐професійному рівні представляють собою
професійно‐інтелектуальні інструменти професійної діяльності, які
сприяють реалізації центральної фахової стратегії. Цілеспрямоване
використання reverse engineering в освітньому процес сприяє
розкриттю когнітивного, творчого і особистісного потенціалів
майбутніх фахівців та сприяє їх професіоналізації і, відповідно,
розвиває такі важливі особистісно‐професійні здатності, що
включають: аналітичні навички, знання архітектури програмного
забезпечення і захисту програмного забезпечення, навички
розроблення тестових сценаріїв, знання асемблеру та мов низького
рівня, професійно орієнтоване креативне мислення, вміння
працювати в команді та ін.