Show simple item record

dc.contributor.authorЯцюк, М. В.
dc.contributor.authorПрядкін, К. Г.
dc.date.accessioned2024-03-19T07:19:20Z
dc.date.available2024-03-19T07:19:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationЯцюк, М.В.; Прядкін, К.Г. (2023). Соціально-психологічні умови розвитку почуття когерентності дорослої особистості. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», Випуск 3/2023uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1543
dc.description.abstractАнотація. Мета статті полягає у теоретико-експериментальному обґрунтуванні соціально-психологіч-них умов розвитку почуття когерентності дорослої особистості. Методологія дослідження ґрунтується на концепції салютоґенезу А. Антоновські; теорії особистісного життєконструювання Т.М. Титаренко, конти-нуально-ієрархічній структурі особистості О.П. Саннікової; концепції життєстійкості С. Мадді та теорії самодетермінації особистості Е. Десі і Р. Райана. Наукова новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про почуття когерентності дорослої особистості, обґрунтуванні соціально-психологічних умов його розвитку у дорослих осіб. Висновки. Підпочуттям когерентності ми розуміємо афективно-когнітивний комплекс пере-живань, що обумовлює диспозицію суб’єкта упорядковувати враження й інформацію про подію в цілісну усвідом-лену систему уявлень, а також його можливості й способи впливу на неї та визначає цінність та смисл події у житті суб’єкта. Соціально-психологічними чинниками, що обумовлюють розвиток почуття коґерентності, встановлено вік, свідоме прагнення особистості до саморозвитку, самоконструювання та самозмін; відкритість новому досвіду та готовність до рефлексії; надійну прив’язаність; позитивну часову перспективу та холістич-ний когнітивний стиль. Рефлексія життєвих подій у історичному та біографічному контексті, власної ролі у їхній динаміці, досвід ефективної копінг-поведінки та осмислення особистісних сенсів та цінностей обумовлює формування та розвиток почуття когерентності дорослої особистості.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНауковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія»uk_UA
dc.relation.ispartofseries;3
dc.subjectпочуття коґерентності, генералізований ресурс резистентності, збагненність, керованість, осмисленістьuk_UA
dc.subjectsense of coherence, generalized resource of resistance, comprehensibility, controllability, meaningfulnessuk_UA
dc.titleСОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПОЧУТТЯ КОГЕРЕНТНОСТІ ДОРОСЛОЇ ОСОБИСТОСТІuk_UA
dc.title.alternativeSOCIO-PSYCHOLOGICAL CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF ADULT PERSONALITY COHERENCEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc159.922.62-044.372


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record