Показати скорочений опис матеріалу
ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА СТАРШОКЛАСНИКІВ
dc.contributor.author | Томчук, Михайло Іванович | |
dc.contributor.author | Томчук, Сергій Михайлович | |
dc.date.accessioned | 2022-05-30T12:17:48Z | |
dc.date.available | 2022-05-30T12:17:48Z | |
dc.date.issued | 2022-04 | |
dc.identifier.citation | Томчук, М. І., Томчук, С. М. (2022). ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА СТАРШОКЛАСНИКІВ. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», Випуск 1 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2312-3206 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/142 | |
dc.description.abstract | Метою теоретико-експериментального дослідження став теоретичний аналіз та експериментальне вивчення психологічних особливостей розвитку екологічної свідомості особистості у підлітковому та юнацькому віці. На основі опрацювання наукової літератури виокремлено структуру екологічної свідомості особистості, яку представлено як єдність та взаємозв’язок когнітивного, емотивного, потребово-мотиваційного, ціннісно-смислового та конативного компонентів. Методи. У дослідженні використано комплекс психологічних методів та методик на виявлення особливостей розвитку окремих складових екологічної свідомості учнів: методи спостереження, опитування (бесіди, анкетування), тестування, аналіз їх ставлення до природи та поведінки, інші. В якості тестових методик використано: «Методику діагностики міри задоволеності основних потреб» в адаптації Л.П. Журавльової та М.К. Романової, «Ціннісні орієнтації» А.І. Моткова та Т.О. Огневої та ін. Результати дослідження планується покласти в основу розробки програми психологічного сприяння розвитку екологічної свідомості учнів, з врахуванням збалансованості та взаємозалежності компонентів їх екологічної свідомості у системі ставлень до соціального, природного, особистісного світу. Виявлено, що значно вищий рівень екологічної свідомості сформований у старшокласників, які мають природничу професійну спрямованість особистості, в порівнянні з тими, які планують після отримання середньої профільної освіти вступати до закладів вищої освіти економічного, технічного профілів. Висновки. За результатами теоретико-експериментального дослідження виявлено, що рівні роз- витку та зміст компонентів екологічної свідомості учнів детермінуються їх віковими, статевими від- мінностями та особливостями професійної спрямованості особистості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Науковий вісник Херсонського державного університету | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Випус 1; | |
dc.subject | особистість, психологічний розвиток, ставлення до природи, учні базової середньої освіти, юнаки та юнки. | uk_UA |
dc.title | ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА СТАРШОКЛАСНИКІВ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |