ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКАПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
Короткий опис(реферат)
Умови воєнного стану в Україні вимагають інших підходів до організації навчального процесу в усіх закладах освіти. Метою статті є аналіз особливостей роботи вчителя-словесника під час воєнного стану в Україні. Зокрема, сформульовано орієнтири організації та проведення навчання учнів середньої і старшої шкіл в умовах воєнного стану; запропоновано вправи психологічної підтримки й розвантаження учнів та (що важли-во) учителів; розглянуто можливі «буферні» теми, які допомагають увійти в навчальний процес після вимушеної перерви, пояснюють, ілюструють унікальність української мови, підтверджують, що мова зберігає генетичний код нації на всіх своїх рівнях; розглянуто новотвори воєнного стану; надано дидактичний матеріал, який ілю-струє бачення представниками красного письменства історії багатовікових відносин України та росії; запропо-новано використовувати під час навчального процесу гумор, іронію, самоіронію як засіб емоційно-психологічної підтримки, подолання негативних емоцій, стресу й тривоги, збереження власного емоційного ресурсу.