МЕТОДИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ТА В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
Abstract
У статті розглянуто методичні шляхи формування екологічної
компетентності здобувачів середньої освіти, які використовує вчитель під час вивчення
природознавства, географії, біології та позаурочний час. Проаналізовано оновлені
навчальні програми на наявність в їхньому змісті екологічної складової. Проведений аналіз111
наукової літератури та досвід вчителя засвідчив, що для успішного формування
екологічної компетентності під час вивчення даних предметів повинно орієнтуватися на
використанням сучасних освітніх онлайн технологій, фронтальні, індивідуальні та
колективні форми роботи із застосування інформаційно-комунікаційних засобів.
Використання основних форм та методів в освітньому процесі створює умови для
успішного формування екологічної компетентності учнів підліткового віку та сприяє
розвиткові активної природоохоронної позиції.