Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorКоврігіна Лілія Михайлівна
dc.contributor.authorБілик Олег Олександрович
dc.contributor.authorКухарчук Петро Михайлович
dc.date.accessioned2022-10-24T08:45:49Z
dc.date.available2022-10-24T08:45:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/793
dc.description.abstractВ Україні відбулося реформування місцевого самоврядування й територіальної організації влади відповідно Європейської Хартії місцевого самоврядування. Децентралізація повноважень передбачає втілення стратегічного курсу суспільства на посилення ролі громад у регулюванні суспільного життя та соціально-економічних умов сталого розвитку, переоцінки чинників локального розвитку. Зокрема, утвердження парадигми щодо закладів освіти. Так, як заклади освіти потребують пріоритетного значення, адже освіта є рушійною силою розбудови територіальних громад. Втілення в життя плідної взаємодії закладів освіти й територіальних громад, формування гармонійного й всеохоплюючого впливу всіх суб’єктів (здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків, органів влади, жителів громади, громадських об’єднань) на освітній процес громади, цілісного поєднання формальної та неформальної освіти щодо розбудови безпечного, ефективного освітнього середовища. Залучення закладів освіти до взаємодії з органами самоврядування до розробки проектів, сприятиме прийняття актів законодавства щодо запровадження механізму прямого народовладдя, удосконалення правового регулювання процедур проведення загальних зборів громадян за місцем їх проживання та встановлення додаткових гарантій діяльності органів самоорганізації населення, сприяйте правовим умовам широкого залучення населення до прийняття управлінських рішень органами місцевого самоврядування щодо розвитку закладів освіти й громади [1]. Реалізація кроків впусту України в Європейський Союз, становлення демократичного суспільства вимагає розвитку соціально активних громадян із високим рівнем громадянської культури. І хоча виховання й освіта розпочинаються ще в ранньому дитинстві, саме у процесі навчання в заклад ах освіти сприятиме формуванню надійного фундаменту ключових компетентностей для соціально-активної особистості. Формуючи принципи належного врядування, органи місцевого самоврядування мають бути відкритими, діяльність їх прозорою, а рішення стабільні та передбачувані для громади. Комунікація закладів освіти з громадою має відбуватися постійно, оскільки зворотний зв’язок є важливим важелем прийняття правильних рішень розвитку системи освіти. Питання освіти, перепрофілювання закладів освіти, формування мережі є дуже чутливими для громади. Тому прийняттю рішень має обов’язково передувати обговорення, інформаційні кампанії, громадські обговорення проектів рішень тощо [2, с. 6].uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;351.851: 37.014
dc.subjectзаклади освіти, громади, місцеве самоврядування, децентралізаціяuk_UA
dc.titleНормативно-правові основи взаємодії закладів освіти та органів місцевого самоврядування.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу