dc.contributor.author | Сторожук, Р.А. | |
dc.contributor.author | Тарасенко, Г.С. | |
dc.date.accessioned | 2022-10-06T13:14:53Z | |
dc.date.available | 2022-10-06T13:14:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Сторожук, Р.А., Тарасенко, Г.С. (2020).ЕКОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА СУСПІЛЬСТВА
ЯК ФАКТОР СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Еколого-збалансований розвиток суспільства: стан, проблеми, перспективи: зб. наук.-метод. праць / редкол.: О.В. Мудрак (гол. ред.) та ін.
Вінниця: КВНЗ “Вінницька академія неперервної освіти”, 2020. 257 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/667 | |
dc.description | The article deals with the problems of ecological culture formation as a factor of
sustainable development of society, substantiates the importance of ecological education in the
formation of ecological culture. The essence, genesis, basic dimensions and worldview of
ecological culture as a social phenomenon are investigated. Ecological culture, as the process and
result of formation of ecological consciousness of the individual, reflecting the inseparable unity
between the totality of knowledge, ideas about nature, emotional-sensory and value relation to it
(internal culture) and corresponding skills, skills, needs of interaction (external culture) on the
harmonization of relationships in the system "nature - man".
The necessity and content of the institutionalization of environmental education in Ukraine
are substantiated. Generally speaking, environmental education and environmental knowledge are
the basic components of shaping environmental culture among students and teachers, but the
contemporary challenges of society are a cause for concern.
A significant discrepancy was found between the breadth of knowledge and the depth of their
assimilation, since they did not pass into belief - the basis of high environmental consciousness. It is
substantiated that eco-activity is a core element of eco-education and eco-belief formation. Factors
that adversely affect this process are identified. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглядаються проблеми формування екологічної культури як
фактору сталого розвитку суспільства , обґрунтовано значення екологічної освіти у
формуванні екологічної культури. Досліджена сутність, ґенеза, основні виміри та
світоглядний сенс екологічної культури як суспільного феномену. Екологічна культура , як
процес і результат формування екологічної свідомості особистості, що відображає
нерозривну єдність між сукупністю знань, уявлень про природу, емоційно-почуттєвого і
ціннісного відношення до неї (внутрішня культура) і відповідних умінь, навичок, потреб
взаємодії (зовнішня культура), заснований на гармонізації взаємозв’язків у системі „природа
– людина”.
Обґрунтовано необхідність та зміст інституалізації екологічної освіти в Україні.
Узагальнено, що екологічна освіта та екологічні знання є базовими компонентами
формування екологічної культури у учнів та вчителів, але сучасні виклики суспільства,
викликають занепокоєння.
Виявлено значну розбіжність між широтою знань і глибиною їх засвоєння, оскільки
вони не перейшли у переконання – основу високої екологічної свідомості. Обґрунтовано, що
екодіяльність є стрижневим елементом здобуття екоосвіти і формування екопереконань.
Визначені чинники, які негативно впливають на цей процес. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | КВНЗ “Вінницька академія неперервної освіти” | uk_UA |
dc.subject | культура, екологічна культура , інституалізація екологічної освіти, екологічні переконання, екологічні цінності, екодіяльність , сталий розвиток, фактор сталого розвитку, екологічна компетентність. | uk_UA |
dc.subject | culture, ecological culture, institutionalization of ecological education, ecological beliefs, ecological values, ecological activity, sustainable development, factor of sustainable development, ecological competence. | uk_UA |
dc.title | ЕКОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА СУСПІЛЬСТВА ЯК ФАКТОР СТАЛОГО РОЗВИТКУ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 504.6 | |