Показати скорочений опис матеріалу
Праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти
dc.contributor.author | Тарасенко, Галина Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-11-05T14:11:44Z | |
dc.date.available | 2021-11-05T14:11:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Тарасенко Г.С. Праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип.37. С.272-276. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/50 | |
dc.description.abstract | У статті йдеться про праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури педагога як інтеграції знань, переконань, соціальних почуттів і практичних навичок діяльності в природі. Підкреслюється думка про те, що в епоху гострих екологічних викликів саме праксеологічний підхід до фахової підготовки вчителя набуває особливої актуальності, адже він спирається на загальні принципи організації практичної діяльності педагога щодо впровадження ідей сталого розвитку в освітню практику. Праксеологічна спрямованість післядипломної освіти вчителя поки що не знайшла належного відображення в наукових дослідженнях, а також у проблематиці організації освітнього процесу закладів післядипломної педагогічної освіти. На думку автора, праксеологічний підхід до формування екологопрофесійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти може бути реалізований на основі методики, яка передбачає низку етапів роботи з учителями під час фахової перепідготовки. Зокрема, це рефлексія вчителем власних екологічних установок діяльності, а також рефлексія змісту і результативності еколого-виховної роботи з учнями. Великого значення набуває моделювання педагогами методів і форм виховного впливу на ціннісне ставлення учнів до природи на засадах ідей сталого розвитку. Методика обов’язково передбачає також проєктування практикоорієнтованих способів організації вчителем власної екологозбережувальної діяльності в територіальній громаді. У статті презентовано досвід екологовиховної роботи вчителів Вінниччини з учнями загальноосвітніх шкіл. Стверджується думка про те, що готовність педагогів до впровадження ідей сталого розвитку в освітній процес підвищується внаслідок системної взаємодії установок на екологічну та естетичну діяльність школярів. Це суголосно суспільним очікуванням у тому, що успіх соціально-економічного розвитку має вимірюватися не лише економічним складником, а й духовними цінностями, які через освіту впливають на сталий розвиток країни. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk_UA |
dc.subject | праксеологія, праксеологічний підхід до освіти, еколого-професійна культура вчителя, світогляд, сталий розвиток, післядипломна педагогічна освіта | uk_UA |
dc.title | Праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти | uk_UA |
dc.title.alternative | Рraxeological approach to formation of ecological and professional culture of teachers in the system of postgraduate pedagogical education | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 378.046.4:502.315 |