Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorТарасенко, Галина Сергіївна
dc.date.accessioned2021-11-05T14:11:44Z
dc.date.available2021-11-05T14:11:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationТарасенко Г.С. Праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип.37. С.272-276.uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/50
dc.description.abstractУ статті йдеться про праксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури педагога як інтеграції знань, переконань, соціальних почуттів і практичних навичок діяльності в природі. Підкреслюється думка про те, що в епоху гострих екологічних викликів саме праксеологічний підхід до фахової підготовки вчителя набуває особливої актуальності, адже він спирається на загальні принципи організації практичної діяльності педагога щодо впровадження ідей сталого розвитку в освітню практику. Праксеологічна спрямованість післядипломної освіти вчителя поки що не знайшла належного відображення в наукових дослідженнях, а також у проблематиці організації освітнього процесу закладів післядипломної педагогічної освіти. На думку автора, праксеологічний підхід до формування екологопрофесійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти може бути реалізований на основі методики, яка передбачає низку етапів роботи з учителями під час фахової перепідготовки. Зокрема, це рефлексія вчителем власних екологічних установок діяльності, а також рефлексія змісту і результативності еколого-виховної роботи з учнями. Великого значення набуває моделювання педагогами методів і форм виховного впливу на ціннісне ставлення учнів до природи на засадах ідей сталого розвитку. Методика обов’язково передбачає також проєктування практикоорієнтованих способів організації вчителем власної екологозбережувальної діяльності в територіальній громаді. У статті презентовано досвід екологовиховної роботи вчителів Вінниччини з учнями загальноосвітніх шкіл. Стверджується думка про те, що готовність педагогів до впровадження ідей сталого розвитку в освітній процес підвищується внаслідок системної взаємодії установок на екологічну та естетичну діяльність школярів. Це суголосно суспільним очікуванням у тому, що успіх соціально-економічного розвитку має вимірюватися не лише економічним складником, а й духовними цінностями, які через освіту впливають на сталий розвиток країни.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk_UA
dc.subjectпраксеологія, праксеологічний підхід до освіти, еколого-професійна культура вчителя, світогляд, сталий розвиток, післядипломна педагогічна освітаuk_UA
dc.titleПраксеологічний підхід до формування еколого-професійної культури вчителів у системі післядипломної педагогічної освітиuk_UA
dc.title.alternativeРraxeological approach to formation of ecological and professional culture of teachers in the system of postgraduate pedagogical educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc378.046.4:502.315


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу