Показати скорочений опис матеріалу
Взаємозв’язок формальної та неформальної освіти в контексті діяльності закладу вищої освіти
dc.contributor.author | Дрозд, Тетяна Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2024-12-27T11:14:28Z | |
dc.date.available | 2024-12-27T11:14:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Дрозд Т. Взаємозв’язок формальної та неформальної освіти в контексті діяльності закладу вищої освіти // Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Екологія. Публічне управління та адміністрування». – 2023. – Вип. 4. – DOI: https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-4.11. – С. 72-81 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1922 | |
dc.description.abstract | Розглянуто теоретичні аспекти неформальної освіти як чинника розвитку людського капіталу. Доведено актуальність зазначеного виду освіти для особистісного та професійного зростання здобувача вищої освіти, формування позитивної мотивації щодо самовдосконалення, потреби в навчанні впродовж життя. Схарактеризовано особливості неформальної освіти, її сильні сторони, а саме: суб’єкт-суб’єктні взаємини учасників, особистісний підхід, діалогічні, інтерактивні методи як пріоритетні, добровольчі засади участі, наявність в учасників позитивної мотивації до діяльності, тематична й організаційна різноманітність, практичне спрямування, гнучкість планування. Обґрунтовано процесуальний взаємозв’язок та важливість інтеграції з формальною освітою, циклічність процесу переведення ефективних форм навчання з інноваційних у традиційні шляхом їх освоєння та впровадження. Визначено два напрями взаємодії, що зумовлюють діяльність студентів як учасників заходів та науково-педагогічних працівників як спікерів, експертів, тренерів. Акцентовано увагу на особливостях планування, організації та проведення заходів в умовах воєнного стану, зокрема на короткостроковому плануванні, використанні інформаційно-комунікаційних технологій, проведенні заходів у дистанційному режимі. Підкреслено особливе значення неформальної освіти як соціогромадянського феномену, адже неформальна освіта в демократичному суспільстві стає засобом виховання, створює умови для формування свідомого й активного громадянина. Неформальна освіта здатна впливати на вирішення проблем місцевої громади, є тим механізмом, який забезпечить розвиток суспільства і сприятиме встановленню довіри між громадянами і владою. Порушено питання визнання результатів неформальної освіти та механізм взаємодії, налагодження партнерських взаємин закладів вищої освіти з інститутами громадянського суспільства. Зроблено висновок, що неформальна освіта дає можливості для подальшого вдосконалення компетентностей, набутих під час навчання у закладі вищої освіти, допомагає у підготовці фахівців, здатних вчитися упродовж життя й бути конкурентоздатними на ринку праці. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | освіта, формальна й неформальна освіта, безперервна освіта, заклади вищої освіти, освіта дорослих, інститути громадянського суспільства | uk_UA |
dc.title | Взаємозв’язок формальної та неформальної освіти в контексті діяльності закладу вищої освіти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |