Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorДрозд, Тетяна Михайлівна
dc.date.accessioned2024-12-27T11:14:28Z
dc.date.available2024-12-27T11:14:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationДрозд Т. Взаємозв’язок формальної та неформальної освіти в контексті діяльності закладу вищої освіти // Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Екологія. Публічне управління та адміністрування». – 2023. – Вип. 4. – DOI: https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-4.11. – С. 72-81uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1922
dc.description.abstractРозглянуто теоретичні аспекти неформальної освіти як чинника розвитку людського капіталу. Доведено актуальність зазначеного виду освіти для особистісного та професійного зростання здобувача вищої освіти, формування позитивної мотивації щодо самовдосконалення, потреби в навчанні впродовж життя. Схарактеризовано особливості неформальної освіти, її сильні сторони, а саме: суб’єкт-суб’єктні взаємини учасників, особистісний підхід, діалогічні, інтерактивні методи як пріоритетні, добровольчі засади участі, наявність в учасників позитивної мотивації до діяльності, тематична й організаційна різноманітність, практичне спрямування, гнучкість планування. Обґрунтовано процесуальний взаємозв’язок та важливість інтеграції з формальною освітою, циклічність процесу переведення ефективних форм навчання з інноваційних у традиційні шляхом їх освоєння та впровадження. Визначено два напрями взаємодії, що зумовлюють діяльність студентів як учасників заходів та науково-педагогічних працівників як спікерів, експертів, тренерів. Акцентовано увагу на особливостях планування, організації та проведення заходів в умовах воєнного стану, зокрема на короткостроковому плануванні, використанні інформаційно-комунікаційних технологій, проведенні заходів у дистанційному режимі. Підкреслено особливе значення неформальної освіти як соціогромадянського феномену, адже неформальна освіта в демократичному суспільстві стає засобом виховання, створює умови для формування свідомого й активного громадянина. Неформальна освіта здатна впливати на вирішення проблем місцевої громади, є тим механізмом, який забезпечить розвиток суспільства і сприятиме встановленню довіри між громадянами і владою. Порушено питання визнання результатів неформальної освіти та механізм взаємодії, налагодження партнерських взаємин закладів вищої освіти з інститутами громадянського суспільства. Зроблено висновок, що неформальна освіта дає можливості для подальшого вдосконалення компетентностей, набутих під час навчання у закладі вищої освіти, допомагає у підготовці фахівців, здатних вчитися упродовж життя й бути конкурентоздатними на ринку праці.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectосвіта, формальна й неформальна освіта, безперервна освіта, заклади вищої освіти, освіта дорослих, інститути громадянського суспільстваuk_UA
dc.titleВзаємозв’язок формальної та неформальної освіти в контексті діяльності закладу вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу