dc.description.abstract | Розглянуто теоретичні аспекти неформальної освіти як чинника розвитку людського капіталу.
Доведено актуальність зазначеного виду освіти для особистісного та професійного зростання здобувача вищої
освіти, формування позитивної мотивації щодо самовдосконалення, потреби в навчанні впродовж життя. Схарактеризовано особливості неформальної освіти, її сильні сторони, а саме: суб’єкт-суб’єктні взаємини учасників, особистісний підхід, діалогічні, інтерактивні методи як пріоритетні, добровольчі засади участі, наявність
в учасників позитивної мотивації до діяльності, тематична й організаційна різноманітність, практичне спрямування, гнучкість планування. Обґрунтовано процесуальний взаємозв’язок та важливість інтеграції з формальною освітою, циклічність процесу переведення ефективних форм навчання з інноваційних у традиційні шляхом їх
освоєння та впровадження. Визначено два напрями взаємодії, що зумовлюють діяльність студентів як учасників
заходів та науково-педагогічних працівників як спікерів, експертів, тренерів. Акцентовано увагу на особливостях
планування, організації та проведення заходів в умовах воєнного стану, зокрема на короткостроковому плануванні, використанні інформаційно-комунікаційних технологій, проведенні заходів у дистанційному режимі.
Підкреслено особливе значення неформальної освіти як соціогромадянського феномену, адже неформальна
освіта в демократичному суспільстві стає засобом виховання, створює умови для формування свідомого й активного громадянина. Неформальна освіта здатна впливати на вирішення проблем місцевої громади, є тим механізмом, який забезпечить розвиток суспільства і сприятиме встановленню довіри між громадянами і владою.
Порушено питання визнання результатів неформальної освіти та механізм взаємодії, налагодження партнерських взаємин закладів вищої освіти з інститутами громадянського суспільства.
Зроблено висновок, що неформальна освіта дає можливості для подальшого вдосконалення компетентностей, набутих під час навчання у закладі вищої освіти, допомагає у підготовці фахівців, здатних вчитися упродовж життя й бути конкурентоздатними на ринку праці. | uk_UA |