Показати скорочений опис матеріалу
Роль фахових дисциплін у підготовці майбутніх учителів біології до професійної мобільності
dc.contributor.author | Галич, Тетяна Володимирівна | |
dc.contributor.author | Герасимова І. Г. | |
dc.contributor.author | Баюрко Н. В. | |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T08:49:12Z | |
dc.date.available | 2024-12-23T08:49:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Галич Т. В., Герасимова І. Г., Баюрко Н. В. Роль фахових дисциплін у підготовці майбутніх учителів біології до професійної мобільності / Т. В. Галич, І. Г. Герасимова, Н. В. Баюрко // Вісник освіти і науки, №2. — 2024. — С. 647– 660. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1840 | |
dc.description.abstract | У статті здійснено аналіз особливостей процесу формування професійної мобільності майбутніх учителів біології в процесі вивчення фахових дисциплін. У статті професійну мобільність визначено як інтегровану якість особистості, що виявляється в здатності успішно переключатися на іншу діяльність або змінювати види діяльності; умінні ефективно використовувати систему узагальнених професійних прийомів для виконання будь-яких завдань у професійній сфері та порівняно легко переходити від одного виду діяльності до іншого згідно з аналізом економічної і соціальної ситуації в державі; володінні високим рівнем узагальнених професійних знань, досвідом їх удосконалення та самостійного здобування; готовності до оперативного відбору й реалізації оптимальних способів виконання завдань. Доведено важливість максимально повного виявлення й реалізації потенціалу, закладеного у системі професійної підготовки майбутніх учителів у педагогічному закладі вищої освіти. Вивчення навчального плану і програм факультетів, що готують майбутніх учителів біології, досвіду педагогічних університетів України, особиста багаторічна педагогічна практика дозволили побачити ці можливості у викладанні фахових дисциплін. Їх реалізація пов’язана з визначенням змісту, форм, методів, які необхідно використати для ефективного формування професійної компетентності майбутніх учителів біології та їхньої професійної мобільності. У процесі аналізу освітньо-професійних програм підготовки учителів біології освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» (інваріантної і варіативної складових) виокремлено навчальні дисципліни, зміст яких дозволяє інтегрувати матеріал екологічного спрямування з метою реалізації цілей кожної з них, а також формування як професійної компетентності майбутніх учителів біології, так і їхньої професійної мобільності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вісник освіти і науки | uk_UA |
dc.subject | майбутні вчителі біології, професійна підготовка, професійна мобільність, фахові дисципліни | uk_UA |
dc.title | Роль фахових дисциплін у підготовці майбутніх учителів біології до професійної мобільності | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |