Показати скорочений опис матеріалу
Формування навичок критичного мислення в українських школярів і підготовка вчителів загальноосвітніх шкіл
dc.contributor.author | Києнко-Романюк, Лариса Анатоліївна | |
dc.contributor.author | Неприцький О.А. | |
dc.contributor.author | Корсак К.В. | |
dc.date.accessioned | 2024-12-20T10:20:05Z | |
dc.date.available | 2024-12-20T10:20:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Формування навичок критичного мислення в українських школярів і підготовка вчителів загальноосвітніх шкіл / Л. А. Києнко-Романюк, О. А. Неприцький, К. В. Корсак // Педагогічний вісник. — 2024. — № 3. — С. 45-52. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1838 | |
dc.description | Система педагогічної освіти може активно впливати на прагнення педагогічних працівників до саморозвитку і самовдосконалення, на формування у вчителів навичок критичного мислення, як професійної якості, необхідної для самоаналізу, самооцінки та ефективної співпраці з учнями і формування освіченої, соціально активної і моральної людини інформаційного суспільства. Історичний зміст реформування освіти та підготовки вчителя-вихователя-викладача в нашій країні полягає в гуманістичній орієнтації, створенні умов для розвитку особистості, здатної діяти не лише всередині певної соціальної структури, але і змінювати її, бути вільною у своєму виборі, самостійною у судженнях і прийнятті рішення. Вчитель повинен розуміти цінність і необхідність застосування логічного, догматичного мислення у циклі точних і природничих наук та одночасно, бути толерантною, стриманою, терпимою до наявності думок, відмінних від її власних або “загальноприйнятих”, вміти сприймати світ і людей у контексті загальнолюдських цінностей. Важливо, аби формування моральних устоїв, збереження духовних цінностей стало однією із складових розвитку критичного мислення у дітей та молоді. Адже критичне мислення – це не просто мисленнєвий процес, подібний до логічних, аналітичних, креативних та ін. процесів мислення. Це мислення, яке на виході формує не лише вміння (аналізувати, синтезувати, робити власні висновки, бачити проблему з різних сторін і т. д.), а – позицію, духовну наповненість особистості. І від форм та методів розвитку критичного мислення залежить, якою буде позиція підростаючого покоління, громадян України, світового співтовариства: відповідальною, толерантною, моральною чи нігілістичною, егоцентр | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Педагогічний вісник | uk_UA |
dc.title | Формування навичок критичного мислення в українських школярів і підготовка вчителів загальноосвітніх шкіл | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |