Show simple item record

dc.contributor.authorВасиленко, Надія Володимирівна
dc.contributor.authorСемко М.І.
dc.contributor.authorСтахова О.А.
dc.contributor.authorХалецький А.В.
dc.contributor.authorСітарський С.М.
dc.date.accessioned2024-12-18T08:14:12Z
dc.date.available2024-12-18T08:14:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationВасиленко Н. В., Семко М. І., Стахова О. А., Халецький А. В., Сітарський С. М., Черняк А. І. Механізми публічного управління системою освіти під час воєнного стану // Електронне наукове видання "Публічне адміністрування та національна безпека". — 2023. — №3.uk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1824
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості механізмів публічного управління системою освіти під час воєнного стану. У статті визначено виклики та загрози діяльності вищих навчальних закладів у сучасних умовах. Встановлено, що основним викликом для системи вищої освіти стала військова агресія Російської Федерації проти України, внаслідок якої виникла загроза життю та здоров’ю учасників закладів вищої освіти, обмежено доступ до освіти, знищено освітньої інфраструктури, втрата значної частки потенційних абітурієнтів і студентів вищих навчальних закладів, а також частини науково-педагогічних працівників і науковців через виїзд громадян України за кордон. Доведено, що під воєнного стану змінилися важелі механізмів публічного управління системою освіти. Зазначено, що з одного боку, посилились процеси централізації – Міністерство освіти і науки України збільшило вплив на фінансові питання та безпеку академічної спільноти. Однак і посилили процеси децентралізації механізмів публічного управління системою освіти. Так, заклади вищої освіти мають більший вплив на організацію учбового процесу. Ще одним викликом для системи вищої освіти є переорієнтація у підготовці кваліфікованих кадрів у зв’язку зі зміною потреб воєнного та повоєнного часу у відновленні та розвитку народного господарства та суспільного життя. Виклики спровокували виникнення загроз розвитку вищої освіти в майбутньому. Побудована схема розвитку освітнього закладу в трихотомії інформаційного простору в умовах євроінтеграції. Вибір стратегії розвитку університетів відбувається завдяки децентралізації механізмів публічного управління системою освіти. Зазначено, внаслідок виїзду громадян України за кордон відчуваються значні втрати кадрів вищих навчальних закладів та їх контингенту, а це також призводить до зниження потенціалу формування державного замовлення в найближчі роки. Крім того, внаслідок згортання роботи деяких українських виробничих підприємств та наукових організацій і установ створено базу для проведення навчальної та переддипломної практики для здобувачів вищої освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherЕлектронне наукове видання "Публічне адміністрування та національна безпека"uk_UA
dc.subjectосвіта, механізм, управління, воєнний стан, стратегіяuk_UA
dc.titleМеханізми публічного управління системою освіти під час воєнного стануuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record