Show simple item record

dc.contributor.authorФЕДОРЕЦЬ, Василь
dc.contributor.authorКЛОЧКО, Оксана
dc.date.accessioned2024-10-21T11:31:43Z
dc.date.available2024-10-21T11:31:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1667
dc.description.abstractУ статті на основі методологічної рефлексії проблеми взаємодії у системі anima/somа репрезентується концептуалізація інтегративних розвивально-здоров’язбережувальних стратегій, спрямованих на розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури. Аналіз взаємодії у системі anima/ somа проводився на основі: використання людиномірних ідей давньогрецької культурно-освітньої системи пайдеї, кордоцентризму та віртуальної психології, шляхом методологічно-ціннісного осмислення патохарактерологічного феномену соматизації та застосування теорії функціональних систем. На основі проведеного аналізу визначається відносна автономія у системі anima/soma. Відповідно, anima і soma можуть бути визначені як якісно відмінні онтології, які не редукуються до матеріального субстрату – людського організму. Вказана автономія представляється у форматі передумови розвитку як інтегративних і взаємодоповнювальних взаємодій у системі anima/soma, так і як основа для формування конкурентних ефектів. Конкурентні взаємодії у системі anima/soma репрезентуються як глибинні антропологічні і духовні передумови порушень психологічного і духовного здоров’я, а також як значимі аспекти дисгармонійного розвитку, включаючи негативний вплив на характер особи, на її поведінку і соціальну та культурну адаптацію. На основі методологічно-ціннісного осмислення взаємодії у системі anima/soma актуалізовані методологічні ідеї інтеграції, гармонізації, взаємодоповнення і синергійної взаємодії. Ідеї інтеграції і гармонізації у системі anima/soma лежать в основі розроблених інтегративних розвивально-здоров’язбережувальних стратегій, які представлені такими концептами: евтюмії і гармонізації, турботи про себе, кордоцентричною стратегією, архітектурно-мистецькою стратегією естетизації. Вказані стратегії розроблені з метою розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури і удосконалення освітніх практик і технологій збереження здоров’я. Метою вказаних стратегій є також професіоналізація педагога та розвиток його професійної суб’єктності й інтелектуальне, етичне, естетичне удосконалення. Інтегративні розвивально-здоров’язбережувальні стратегії є значимими складниками такої методологічної системи, а також являють собою практико-технологічний інструментарій збереження здоров’я і різностороннього розвитку особистості.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНауковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», Вип. 3uk_UA
dc.subjectздоров’язбережувальна компетентність, вчитель фізичної культури, післядипломна освіта, методологія, педагогіка здоров’я, аніма, сома, евтюмія, гармонізація, пайдея, соматотонія, етика, естетизація, кордоцентризм.uk_UA
dc.titleКОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНИХ РОЗВИВАЛЬНОЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ НА ОСНОВІ МЕТОДОЛОГІЧНО-ЦІННІСНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМОДІЇ У СИСТЕМІ ANIMA/SOMАuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc378.147:796.011.3


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record