dc.contributor.author | ФЕДОРЕЦЬ, Василь | |
dc.contributor.author | КЛОЧКО, Оксана | |
dc.date.accessioned | 2024-10-21T11:31:43Z | |
dc.date.available | 2024-10-21T11:31:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1667 | |
dc.description.abstract | У статті на основі методологічної рефлексії проблеми взаємодії у системі anima/somа репрезентується концептуалізація інтегративних розвивально-здоров’язбережувальних стратегій, спрямованих на
розвиток здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури. Аналіз взаємодії у системі anima/
somа проводився на основі: використання людиномірних ідей давньогрецької культурно-освітньої системи пайдеї, кордоцентризму та віртуальної психології, шляхом методологічно-ціннісного осмислення патохарактерологічного феномену соматизації та застосування теорії функціональних систем. На основі проведеного аналізу
визначається відносна автономія у системі anima/soma. Відповідно, anima і soma можуть бути визначені як
якісно відмінні онтології, які не редукуються до матеріального субстрату – людського організму. Вказана автономія представляється у форматі передумови розвитку як інтегративних і взаємодоповнювальних взаємодій
у системі anima/soma, так і як основа для формування конкурентних ефектів. Конкурентні взаємодії у системі
anima/soma репрезентуються як глибинні антропологічні і духовні передумови порушень психологічного і духовного здоров’я, а також як значимі аспекти дисгармонійного розвитку, включаючи негативний вплив на характер
особи, на її поведінку і соціальну та культурну адаптацію. На основі методологічно-ціннісного осмислення взаємодії у системі anima/soma актуалізовані методологічні ідеї інтеграції, гармонізації, взаємодоповнення і синергійної взаємодії. Ідеї інтеграції і гармонізації у системі anima/soma лежать в основі розроблених інтегративних
розвивально-здоров’язбережувальних стратегій, які представлені такими концептами: евтюмії і гармонізації,
турботи про себе, кордоцентричною стратегією, архітектурно-мистецькою стратегією естетизації. Вказані
стратегії розроблені з метою розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури
і удосконалення освітніх практик і технологій збереження здоров’я. Метою вказаних стратегій є також професіоналізація педагога та розвиток його професійної суб’єктності й інтелектуальне, етичне, естетичне удосконалення. Інтегративні розвивально-здоров’язбережувальні стратегії є значимими складниками такої методологічної системи, а також являють собою практико-технологічний інструментарій збереження здоров’я
і різностороннього розвитку особистості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», Вип. 3 | uk_UA |
dc.subject | здоров’язбережувальна компетентність, вчитель фізичної культури, післядипломна освіта, методологія, педагогіка здоров’я, аніма, сома, евтюмія, гармонізація, пайдея, соматотонія, етика, естетизація, кордоцентризм. | uk_UA |
dc.title | КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНИХ РОЗВИВАЛЬНОЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ НА ОСНОВІ МЕТОДОЛОГІЧНО-ЦІННІСНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМОДІЇ У СИСТЕМІ ANIMA/SOMА | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 378.147:796.011.3 | |