dc.contributor.author | Федорець, Василь Миколайович | |
dc.contributor.author | Сіданіч, Ірина Леонідівна | |
dc.contributor.author | Клочко, Оксана Віталіївна | |
dc.date.accessioned | 2024-10-21T11:21:03Z | |
dc.date.available | 2024-10-21T11:21:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1666 | |
dc.description.abstract | У статті на основі актуалізації методологічного
потенціалу культурної антропології, архетипічної педагогіки та
психології розкривається феноменологія «Архетипу Господаря» як
характерного для української культури та розглядаються шляхи
застосування вказаного архетипу для удосконалення
здоров’язбережувальної і культурної компетентностей вчителів фізичної культури в умовах післядипломної освіти та магістрів за
напрямами освітній менеджмент, педагогіка вищої школи,
спеціальна педагогіка, християнська педагогіка. Цілеспрямоване
використання архетипічної педагогіки розглядається як
інноваційний психологізований напрям педагогічної теорії і
практики, який сприяє розкриттю в освітньому процесі потенціалів
етнопедагогіки, етнокультури та світової культури. Засоби
архетипічної педагогіки сприяють розвитку: психологічної і
культурної компетентностей педагога, міжкультурної комунікації,
євроінтеграції, патріотизму, національної ідентичності. «Архетип
Господаря» розглядається як один з домінантних і стійких в
українській культурі. «Архетип Господаря» проявляється в
актуалізації: цінності дому; просторового смислу – raumzin (нім.);
екологічних інтенцій і цінностей; антропокосмічної свідомості;
відповідальності; психологічної сталості, надійності і стійкості;
вітальності (життєвості); життєстійкості; життєтворчості; свободи
як способу соціального буття особистості та прояву її
індивідуальності і самореалізації; здатності і потенціалу до захисту,
збереження і підтримання себе та свого оточення і справи якою
особа займається; творчості; інтелекту; особистісного зростання та
самореалізації і самоактуалізації; здоров’язбереження. «Архетип
Господаря» при його цілеспрямованій актуалізації може бути
глибинною психологічною основою для формування і
вдосконалення різних компетентностей, а також для розвитку
творчості. Систему архетипів, яка цілеспрямовано використовується
при формуванні певної компетентності ми визначаємо як
архетипічне поле компетентності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вісник післядипломної освіти. Випуск 25(54) Серія «Педагогічні науки» (Категорія «Б») Bulletin of Postgraduate education. Issue 25(54) Educational Sciences Series (Category «B») | uk_UA |
dc.subject | архетип господаря; український архетип; етнопедагогіка; етнокультурна; архетипічна педагогіка; здоров’язбережувальна компетентність; культурна компетентність; архетип господаря; післядипломна освіта; магістри; вчителі фізичної культури; методологія; психологізація; антропологія | uk_UA |
dc.title | ФЕНОМЕНОЛОГІЯ АРХЕТИПУ ГОСПОДАРЯ В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ В КОНТЕКСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ В ОСВІТІ: ЕТНОПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 37.013.43 : 39(=161.2) | |