Show simple item record

dc.contributor.authorФедорець, Василь Миколайович
dc.contributor.authorСіданіч, Ірина Леонідівна
dc.contributor.authorКлочко, Оксана Віталіївна
dc.date.accessioned2024-10-21T11:21:03Z
dc.date.available2024-10-21T11:21:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1666
dc.description.abstractУ статті на основі актуалізації методологічного потенціалу культурної антропології, архетипічної педагогіки та психології розкривається феноменологія «Архетипу Господаря» як характерного для української культури та розглядаються шляхи застосування вказаного архетипу для удосконалення здоров’язбережувальної і культурної компетентностей вчителів фізичної культури в умовах післядипломної освіти та магістрів за напрямами освітній менеджмент, педагогіка вищої школи, спеціальна педагогіка, християнська педагогіка. Цілеспрямоване використання архетипічної педагогіки розглядається як інноваційний психологізований напрям педагогічної теорії і практики, який сприяє розкриттю в освітньому процесі потенціалів етнопедагогіки, етнокультури та світової культури. Засоби архетипічної педагогіки сприяють розвитку: психологічної і культурної компетентностей педагога, міжкультурної комунікації, євроінтеграції, патріотизму, національної ідентичності. «Архетип Господаря» розглядається як один з домінантних і стійких в українській культурі. «Архетип Господаря» проявляється в актуалізації: цінності дому; просторового смислу – raumzin (нім.); екологічних інтенцій і цінностей; антропокосмічної свідомості; відповідальності; психологічної сталості, надійності і стійкості; вітальності (життєвості); життєстійкості; життєтворчості; свободи як способу соціального буття особистості та прояву її індивідуальності і самореалізації; здатності і потенціалу до захисту, збереження і підтримання себе та свого оточення і справи якою особа займається; творчості; інтелекту; особистісного зростання та самореалізації і самоактуалізації; здоров’язбереження. «Архетип Господаря» при його цілеспрямованій актуалізації може бути глибинною психологічною основою для формування і вдосконалення різних компетентностей, а також для розвитку творчості. Систему архетипів, яка цілеспрямовано використовується при формуванні певної компетентності ми визначаємо як архетипічне поле компетентності.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВісник післядипломної освіти. Випуск 25(54) Серія «Педагогічні науки» (Категорія «Б») Bulletin of Postgraduate education. Issue 25(54) Educational Sciences Series (Category «B»)uk_UA
dc.subjectархетип господаря; український архетип; етнопедагогіка; етнокультурна; архетипічна педагогіка; здоров’язбережувальна компетентність; культурна компетентність; архетип господаря; післядипломна освіта; магістри; вчителі фізичної культури; методологія; психологізація; антропологіяuk_UA
dc.titleФЕНОМЕНОЛОГІЯ АРХЕТИПУ ГОСПОДАРЯ В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ В КОНТЕКСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ В ОСВІТІ: ЕТНОПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc37.013.43 : 39(=161.2)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record