Show simple item record

dc.contributor.authorМатохнюк, Людмила Олександрівна
dc.date.accessioned2022-09-19T11:27:21Z
dc.date.available2022-09-19T11:27:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationМатохнюк Л. О. (2019) Психологія інформаційної компетентності особистості (генеза онтологічного розвитку) : Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю наук : 19.00.01. Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одесаuk_UA
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/164
dc.descriptionDissertation for the degree of Honoured Doctor of Psychological Sciences in specialty 19.00.01 general psychology, history of psychology. – State Institution «South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky», Odesa, 2019. In the dissertation work the results of research of information competence of the person, as an orientation of the person on maintenance of efficiency of vital activity in the informational society are outlined. The structural-functional model of information competence of the personality, which includes five blocks (motivational-inductive, cognitive-activity, personal-value, professional, informative), is based on which the component composition of the indicators of information competence of the person is based. In aggregate, the typical characteristics of bipolar indicators reflect the level of manifestation of components of a particular person, which allows conclusions about the general level of its information competence. The information competence of the individual is reflected in specific functions: motivational-directional, cognitive-perceptive, communicative, normative-developmental, and operational-orientational. And the main task is to develop motives, basic qualities of the person, its professional formation, awareness of the essence of life etc., which affects the potential ability to provide effective life. A test questionnaire «Information competence of the individual» was created, which allows determining the levels of development of information competence indicators. The insufficient (medium, low) level of development of informational competence in adults was found to be empirically determined. The means of improving the development of information competence of a person are analyzed and characterized: professional psychological training; developmental means; creating common information resources (clusters). The developed program of development of information competence of the person is aimed at forming motivational values of life, research skills and abilities to make optimal decisions, ability to work with information and formation of ecological and legal consciousness. Pilot testing of the development program at the teachers showed that the level of ICO has significantly increased.uk_UA
dc.description.abstractДисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. – Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2019. У дисертаційній роботі викладено результати дослідження сутності інформаційної компетентності особистості, як спрямованість особистості на забезпечення ефективності життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Розроблено структурно-функціональну модель інформаційної компетентності особистості, що містить п’ять блоків (мотивоційно-спонукальний, когнітивно-діяльністний, особистісно-ціннісний, професійний, змістовний), основою яких є компонентний склад показників інформаційної компетентності особистості. У сукупності типові характеристики біполярних показників відображають рівень прояву всіх компонентів у конкретної особистості, що дозволяє зробити висновки про загальний рівень її інформаційної компетентності. З’ясовано, що інформаційна компетентність особистості відображається в конкретних функціях: мотиваційно-спрямувальній, когнітивно-сприймаючій, комунікативній, нормативно-розвивальній та операційно-орієнтаційній. Основним завданням визначено розвиток мотивів, спонукань, основних якостей особистості, її професійне становлення, усвідомлення суті життя тощо, що впливає на потенційну можливість забезпечення ефективної життєдіяльності. Створений тест-опитувальник «Інформаційна компетентність особистості» дозволяє визначити рівні розвитку показників інформаційної компетентності. Емпірично виявлено недостатній (середній, низький) рівень розвитку інформаційної компетентності у дорослих. Проаналізовано та охарактеризовано засоби покращення розвитку інформаційної компетентності особистості: професійно-психологічний тренінг, розвивальні засоби, створення спільних інформаційних ресурсів (кластерів). Запропонована програма розвитку інформаційної компетентності особистості спрямована на формування мотиваційних цінностей життя, дослідницьких умінь та здатностей приймати оптимальні рішення, вміння працювати з інформацією, формування екологічної та правової свідомості. Пілотажна експериментальна апробація програми розвитку серед педагогів засвідчила, що рівень ІКО суттєво підвищився.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk_UA
dc.subjectінформаційна компетентність, особистість, онтологія розвитку, структурно-функціональна модель, структурні компоненти, функції інформаційної компетентності, інформаційно-комунікаційні технології.uk_UA
dc.subjectinformation competence, personality, ontology of development, structural-functional model, structural components, functions of information competence, information and communication technologiesuk_UA
dc.titleПСИХОЛОГІЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ (ҐЕНЕЗА ОНТОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ)uk_UA
dc.title.alternativePsychology of information competence of the individual (genesis of ontological development)uk_UA
dc.typeAbstractuk_UA
dc.identifier.udc159.923.2.072


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record