Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorГевко, О. І.
dc.contributor.authorЖаровська, О. П.
dc.date.accessioned2024-10-11T10:16:07Z
dc.date.available2024-10-11T10:16:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1635
dc.description.abstractСтаття присвячена визначенню критеріїв та рівнів громадянської вихованості, перевірці ефективності педагогічних умов громадянського виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Авторами було уточнено показники для кожного критерію і логічна послідовність використання цих показників у діяльності учнів. Інтелектуальний критерій представлено такими показниками: глибиною знань учнів громадянського змісту; наявність в учнів громадянської позиції; уміння учнями виокремлювати й аналізувати явища громадянського життя. Показниками емоційного критерію є: наявність власної позиції стосовно подій в держав; уміння визначати виховний потенціал в позашкільній діяльності; здатність до оцінки цінностей демократичного суспільства. Діяльнісний критерій визначено такими показниками: вияв інтересу до взаємодії громадян і держави в досягненні суспільного добробуту; активність у підтриманні механізму захисту прав людини; особистісна самореалізація серед однолітків. Було констатовано високий рівень, середній, низький рівні громадянської вихованості учнів. Для здійснення кількісної оцінки показників рівнів громадянської вихованості враховувалась думка експертів. Експерти заповнювали спеціально розроблені карти, в яких було вказано критерії громадянської вихованості, опис рівнів, та параметрів кількісної оцінки з урахуванням показників. Потім за всіма критеріями обчислювалася середня величина оцінки, наданої експертами. Формувальний етап педагогічного експерименту передбачав реалізацію педагогічних умов громадянського виховання учнів: створення у загальноосвітньому навчальному закладі громадянського освітнього середовища; упровадження громадянської спрямованості змісту навчальних предметів; оптимізація громадянського виховання учнів у позакласний час. До найбільш ефективних форм громадянського виховання учнів автори віднесли такі: бесіди, дискусії, анкетування, екскурсії до краєзнавчих та художніх музеїв, відвідування виставок, зустрічі військовослужбовцями. Зміни, які відбулися у рівнях громадянської вихованості учнів, дозволили авторам зробити висновок про ефективність впроваджених педагогічних умов. Різниця в результатах в експериментальній та контрольній групах засвідчила позитивний вплив застосування педагогічних умов громадянського виховання учнів загальноосвітнього навчального закладу на цей процесuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherISSN 1992-5786. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школахuk_UA
dc.subjectгромадянське виховання, учні, загальноосвітній навчальний заклад, критерії та показники громадянської вихованості, рівні громадянської вихованості.uk_UA
dc.titleДОСЛІДНО-еКСПеРиМеНТАЛьНА РОбОТА щОДО ГРОМАДяНСьКОГО ВихОВАННя УЧНІВ ЗАГАЛьНООСВІТНІх НАВЧАЛьНих ЗАКЛАДІВuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc37.015.31: 172.15


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу