Показати скорочений опис матеріалу
ДОСЛІДНО-еКСПеРиМеНТАЛьНА РОбОТА щОДО ГРОМАДяНСьКОГО ВихОВАННя УЧНІВ ЗАГАЛьНООСВІТНІх НАВЧАЛьНих ЗАКЛАДІВ
dc.contributor.author | Гевко, О. І. | |
dc.contributor.author | Жаровська, О. П. | |
dc.date.accessioned | 2024-10-11T10:16:07Z | |
dc.date.available | 2024-10-11T10:16:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1635 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена визначенню критеріїв та рівнів громадянської вихованості, перевірці ефективності педагогічних умов громадянського виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Авторами було уточнено показники для кожного критерію і логічна послідовність використання цих показників у діяльності учнів. Інтелектуальний критерій представлено такими показниками: глибиною знань учнів громадянського змісту; наявність в учнів громадянської позиції; уміння учнями виокремлювати й аналізувати явища громадянського життя. Показниками емоційного критерію є: наявність власної позиції стосовно подій в держав; уміння визначати виховний потенціал в позашкільній діяльності; здатність до оцінки цінностей демократичного суспільства. Діяльнісний критерій визначено такими показниками: вияв інтересу до взаємодії громадян і держави в досягненні суспільного добробуту; активність у підтриманні механізму захисту прав людини; особистісна самореалізація серед однолітків. Було констатовано високий рівень, середній, низький рівні громадянської вихованості учнів. Для здійснення кількісної оцінки показників рівнів громадянської вихованості враховувалась думка експертів. Експерти заповнювали спеціально розроблені карти, в яких було вказано критерії громадянської вихованості, опис рівнів, та параметрів кількісної оцінки з урахуванням показників. Потім за всіма критеріями обчислювалася середня величина оцінки, наданої експертами. Формувальний етап педагогічного експерименту передбачав реалізацію педагогічних умов громадянського виховання учнів: створення у загальноосвітньому навчальному закладі громадянського освітнього середовища; упровадження громадянської спрямованості змісту навчальних предметів; оптимізація громадянського виховання учнів у позакласний час. До найбільш ефективних форм громадянського виховання учнів автори віднесли такі: бесіди, дискусії, анкетування, екскурсії до краєзнавчих та художніх музеїв, відвідування виставок, зустрічі військовослужбовцями. Зміни, які відбулися у рівнях громадянської вихованості учнів, дозволили авторам зробити висновок про ефективність впроваджених педагогічних умов. Різниця в результатах в експериментальній та контрольній групах засвідчила позитивний вплив застосування педагогічних умов громадянського виховання учнів загальноосвітнього навчального закладу на цей процес | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ISSN 1992-5786. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах | uk_UA |
dc.subject | громадянське виховання, учні, загальноосвітній навчальний заклад, критерії та показники громадянської вихованості, рівні громадянської вихованості. | uk_UA |
dc.title | ДОСЛІДНО-еКСПеРиМеНТАЛьНА РОбОТА щОДО ГРОМАДяНСьКОГО ВихОВАННя УЧНІВ ЗАГАЛьНООСВІТНІх НАВЧАЛьНих ЗАКЛАДІВ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 37.015.31: 172.15 |