Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorTarasenko, Halyna
dc.contributor.authorHalych, Tetiana
dc.date.accessioned2022-12-06T07:57:09Z
dc.date.available2022-12-06T07:57:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTarasenko, Halyna; Halych, Tetiana. NEW APPROACHES TO THE CHILDREN AND YOUTH UPBRINGING IN THE CONTEХT OF THE CULTUROLOGICAL PARADIGM OF MODERN EDUCATIONAL PROCESS. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». Вип. 2. Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.30-35. URL : https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/ped-psyhuk_UA
dc.identifier.issn2786-5681 (Print)
dc.identifier.issn2786-569X (Online)
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2022-2.05
dc.identifier.urihttps://docs.academia.vn.ua/handle/123456789/1062
dc.descriptionМету статті вбачаємо в методологічному обґрунтуванні нових освітніх пріоритетів в Україні. У статті проаналізовані особливості реформування української освіти на засадах культурологічного підходу. Випускник Нової української школи повинен бути готовим до самореалізації у соціумі й особистому житті, володіти інформаційними потоками, виявляти здатність до аналізу життєво практичних ситуацій, бути готовим до конструювання власних поведінкових програм на основі набутих знань і цінностей. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному використанні компетентнісного, діяльнісного, аксіологічного та культурологічного підходів до вивчення освітніх явищ. Використано теоретичні методи, які пов’язані з опрацюванням філософсько-концептуальних досліджень у царині методології освітніх процесів. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що обґрунтовано і введено в науковий обіг такі типи реалізації культурологічного підходу до виховання дітей та молоді, як аксіологічна і технологічна культура виховного процесу. Обґрунтовано поняття культуроємкості змісту, технологій, організаційних форм виховної роботи зі школярами. Самодостатнім і очевидним критерієм сформованості культурної позиції вихованців визначено культуротворчу діяльність учнівської молоді. Висновки. Культурологічна парадигма сучасного освітнього процесу в Україні спирається на низку аксіологічних домінант, які співзвучні з універсальними людськими цінностями (такими як гуманізм, толерантність, патріотизм і громадянськість тощо). Забезпечення учителями аксіологічної та технологічної культури виховного процесу дозволить підняти українську освіту на належний компетентнісний рівень, що відповідатиме стандартам європейської освітиuk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the methodological justification of new educational priorities in Ukraine and the features of reforming Ukrainian education on the basis of culturological approach. The graduate of the New Ukrainian School must be ready for self-realization in society and personal life, have information flows, shows the ability to analyze life and practical situations, be ready to acquired knowledge and values. The research methodology is based on the integrated use of competence, activity, axiological and culturological approaches to the study of education phenomena. Theoretical methods are used, which are related to the development of philosophical and conceptual research in the field of methodology of educational process. The scientific novelty of research lies in the fact that such types of realization of the culturological approach to the upbringing of children and youth as the axiological and technological culture of the educational process and substantiated and introduced into scientific circulation. The concept of cultural intensity of content, technologies, organization forms of educational work with students is substantiated. The self-sufficient and obvious criterion for the formation of the cultural position of pupils defined as the cultural activity of student youth. Conclusions. The culturological paradigm of the educational process in Ukraine is based on a number of axiological dominants that are in tune with the universal human values (humanism, tolerance, patriotism, citizenship, etc.). Providing teachers with the axiological and technological culture of the educational process with raise Ukrainian education to the appropriate level of competence, which will meet the standards of Europian educationuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectcultorological paradigm of education, cultural-creative function of education, axiological and technological culture of education, cultural intensity of educational work with students, New Ukrainian School.uk_UA
dc.subjectкультурологічна парадигма освіти, культуротворчі функції виховання, аксіологічна та технологічна культура виховання, культуроємкість виховної роботи зі школярами, Нова українська школа.uk_UA
dc.titleNEW APPROACHES TO THE CHILDREN AND YOUTH UPBRINGING IN THE CONTEХT OF THE CULTUROLOGICAL PARADIGM OF MODERN EDUCATIONAL PROCESSuk_UA
dc.title.alternativeНОВІ ПІДХОДИ ДО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ В КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc377:37.011.3-051


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу