ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
Короткий опис(реферат)
В статті розглядається проблема соціально-психологічної
адаптації старших дошкільників з порушеннями опорно-рухового апарату
(ОРА). Виділено компоненти адаптацій інклюзивного освітнього
середовища: архітектурне, технічне, методичне забезпечення доступності
для дітей з особливими освітніми потребами. Визначено бар'єри, що
ускладнюють процес соціальної адаптації дітей з набутими порушеннями
ОРА, зокрема: фізичні обмеження, ізоляція, емоційний бар’єр,
інформаційний бар’єр.
Представлено модель соціально-психологічної адаптації у дітей з
порушенням опорно-рухового як складного і суперечливого процесу,
зумовленого соціальними чинниками і психофізичними особливостями
дітей зазначеної категорії.